ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394     |     کد : 91708

امام جمعه تبریز: تخریب نتایج مذاکرات هسته ای جز تفرقه نتیجه ای ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تیم مذاکراه کننده مورد اعتماد رهبری است ، گفت: باید منتظر طی روند قانونی تصویب پیش نویس بود و تخریب نتایج مذاکرات نتیجه ای جز تفرقه نخواهد داشت .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تیم مذاکراه کننده مورد اعتماد رهبری است ، گفت: باید منتظر طی روند قانونی تصویب پیش نویس بود و تخریب نتایج مذاکرات نتیجه ای جز تفرقه نخواهد داشت .

آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه مسوولان کشوورهای 1+5 به خصوص آمریکا دست به تحریف زده و حقایق را برای افکار عمومی کشور خود مطرح نمی کنند، گفت: مطالبی که در داخل کشور با الهام از مطالب تحریف شده آمریکایی ها در این خصوص مطرح می شود ، آب به آسیاب دشمن ریختن است .


وی با بیان اینکه صاحب نظران ،نقاط ضعف و قوت برجام را بررسی کرده اند، گفت: باید اجازه دهیم روند بررسی پیش نویس قطعنامه مجلس شورای اسلامی و البته کنگره آمریکا هم طی شود تا شاهد اجرا شدن توافقات باشیم .

وی بر حفط وحدت تاکید کرد و گفت : مذاکرات هسته ای نباید موجب تفرقه و دو دستگی در کشور شود .

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا همچنان از تهدید علیه جمهوری اسلامی دست برنمی دارد ، اظهار کرد : کشورهای غربی هم سیاست های آمریکا را همسو با سیاست های خود نمی دانند .

وی با اشاره به بیانات رهبری در نماز عید فطر امسال با این مضمون که سیاست ایران در خصوص دولت مستکبر آمریکا تغییر نخواهد کرد ، گفت : تنها افراد ضعیف هستند که رویکرد ظالمانه و استکباری آمریکا را می پذیرند .

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه مسوولان آمریکا به ملت خود اعلام کرده اند که ما ایران را مجبور به توافق کردیم ، خاطرنشان کرد : تسلیم کردن مردم ایران آرزوی دیرینه استکبار است و این آرزو را به گور خواهد برد .

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از جنگ استقبال نمی کند در عین حال گفت : چنانچه جنگی واقع شود آمریکا سرشکسته از میدان خارج خواهد شد .

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرارسیدن سالروز تخریب مزارستان بقیع ( هشتم شوال 1344 هجری قمری ) گفت : یکی از اهداف تخریب مزار مقدس ائمه (ع) و اصحاب پیامبر گرامی اسلام به دست وهابیت و به دستور استکبار، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بود .

وی با بیان اینکه زمزمه هایی در خصوص تخریب مرقد شریف حضرت خاتم الانبیا (ص) در مسجد النبی به گوش رسیده و داعشی ها هم اعلام کرده اند اگر دستشان بیاید کعبه را ویران می کنند، اظهار کرد : باید نسبت به توطئه های استکبار هوشیار بود.

امام جمعه تبریز همچنین با توجه به فرارسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی در کشور ( 5 مرداد 58 ) بر حضور جوانان در آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه تاکید کرد و گفت : نماز جمعه حلقه اتصال مردم و ولایت است .

وی با اشاره به نقش وحدت بخشی نماز جمعه اظهار کرد : اجتماع مردم در یک مکان برای یک هدف مشخص و معنوی دشمنان را به رعب می آورد .

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه عملیات تروریستی استکبار در آیین های نماز جمعه تهران ، نشانگر آگاهی دشمنان از اثرات وحدت بخشی نماز جمعه است ، گفت : توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان همچنان ادامه دارد و باید نسبت به تسنن آمریکایی و تشیع لندنی هوشیار بود .


نوشته شده در   جمعه 2 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode