ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 تير 1394     |     کد : 91594

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی محرمی اظهار داشت: جشنواره‌های تئاتر استانی در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر با تماشاگران آثار نمایشی برگزار می­‌شود.

وی افزود: این جشنواره همچنین برای سیاست‌های کلان فرهنگی - هنری، به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و ایجاد بستری مناسب برای رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری، با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف، احساسات و اندیشه‌ها و نیز به منظور رشد و شکوفایی این هنر ماندگار، برگزار می­‌شود.

محرمی گفت: جشنواره تئاتر استانی برآیند فعالیت‌های گروه‌های نمایش استان در طول یک سال بوده و زمینه تبادل تجارب هنری فعالان این عرصه را فراهم می‌آورد.

وی گستره‌ برگزاری این جشنواره را استانی عنوان کرد و گفت: گروه‌های یادشده از نهم الی دوازدهم شهریور ماه به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

براساس این گزارش متون ارائه شده باید برگرفته از ادبیات ملی، فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی ـ مذهبی باشند و متون اقتباسی ایرانی شده نیز می‌­توانند در جشنواره ارائه شوند.

همچنین شرکت­‌کنندگان در انتخاب موضوع آزادند و موضوعات حجاب و عفاف،‌ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نیز مضامین اجتماعی، فرهنگی و انسانی از اولویت برخوردار خواهند بود.

گفتنی است آن دسته از گروه‌های تئاتر استان می‌­توانند در این جشنواره شرکت کنند که در فاصله زمانی شهریور ماه 1393 تا دو هفته قبل از برگزاری جشنواره، آثار خود را حداقل 5 الی 15 شب به اجرای عمومی گذاشته باشند.

جشنواره‌ یاد شده توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 29 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode