ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 تير 1394     |     کد : 90994

امام جمعه بناب: ترویج ازدواج آسان تنها راه مبارزه با فساد و بی‌بندوباری است

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی همزمان با سومین جمعه از ماه مبارک رمضان در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه بناب با اشاره به آیات و احادیثی از قرآن و پیامبر اکرم(ص) در خصوص ....

امام جمعه بناب گفتن: بهترین و قاطع‌ترین راه مبارزه با فحشاء و منکرات ازدواج آسان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی همزمان با سومین جمعه از ماه مبارک رمضان در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه بناب با اشاره به آیات و احادیثی از قرآن و پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت ازدواج و ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج اظهار داشت: فطرت دین مبین اسلام به مسئله ازدواج اهمیت زیادی قائل است و در معارف اسلامی به آن تشویق شده است.
وی افزود: فرد مجردی که شرایط ازدواج را داراست، نمی‌تواند فرد متعارفی باشد و او حتماً دارای مشکل خواهد بود.
خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه از نظر اجتماعی افرادی که مجردند، احساس مسئولیت کمتری نسبت به افراد متأهل دارند؛ تصریح کرد: البته بروز مشکلات بعد از ازدواج را هم متوجه هستم و به آنها نیز اشاراتی خواهم داشت.
حجت‌الاسلام باقری‌بنابی سپس با تأکید بر اینکه قرآن در مورد ازدواج فرمان عمومی صادر کرده است و از عموم مردم جامعه خواسته آنهایی که مجرد هستند، برای فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آنها بسیج شوند و از بروز صدمات روحی و جسمانی در جوامع مسلمین پیشگیری کنند و قبل از اینکه جوان به حدود الهی بی‌تفاوت شود و به سمت آلودگی رود، زمینه‌های ازدواج آسان آنها را فراهم کنند.

انتقاد از افزایش سرسام‌آور مهریه‌ها در جامعه

وی با انتقاد از افزایش سرسام‌آور مهریه‌ها در جامعه گفت: با دستان خودمان جامعه را به سمت ویرانی نکشانیم و فردا هم اعلام کنیم که نمی‌توانیم در مقابل فساد و بی‌بند و باری در جامعه بایستیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان اظهار داشت: مسئولان، مجلسیان، اصولگراها و اصلاح‌طلبان واقعی و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور، کشوری که کشور ارزش‌ها و آل‌محمد(ص) است، باید جوانان را دریابند. آن هم نه در قول بلکه در عمل و با تصمیمات قاطع و دادن امتیازات ویژه زمینه ازدواج جوان‌ها را فراهم کنند.
حجت الاسلام باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: حرف از ناحیه مسئولان دریاست ولی از عمل خبری نیست و امیدواریم مسئولان در عمل نسل مجرد را با دادن امتیازات ویژه به ازدواج تشویق کنند.
وی تصریح کرد: بهترین و قاطع‌ترین راه مبارزه با فحشاء و منکرات و تنها راه مبارزه با بی‌بندوباری در جامعه ترویج ازدواج آسان است.

بحران آب در شهرستان بناب جدی است

خطیب جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه‌ها با اشاره به بحران شدید آب در منطقه از کشاورزان خواست در استفاده از آب کشاورزی قناعت کنند و موضوع مشکل کمبود آب را جدی تلقی کنند.
حجت‌الاسلام باقری‌بنابی گفت: اگر بی‌تفاوت باشیم، طولی نخواهد کشید که با بحران جدی آب مواجه خواهیم شد.

دریاچه ارومیه رو به خشکی می‌رود

وی به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه نیز اشاره و تأکید کرد: وضعیت این دریاچه رو به سمت خشکی می‌رود و این موضوع یک تهدید و آفت جدی برای منطقه است از این رو کشاورزان باید در استفاده از آب نهایت صرفه‌جویی را به عمل آورند.
امام جمعه بناب بر لزوم بهره‌جویی از فیوضات شب‌های قدر تأکید کرد و از نمازگزاران خواست جمعه آینده با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در این عبادت و جهاد بزرگ شرکت کنند و از مظلومان فلسطین دفاع کنند.


نوشته شده در   جمعه 12 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode