ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 شهريور 1389     |     کد : 9082

در خواست علمای یهودی در خصوص رعایت حجاب توسط زنان

صاحبان فروشگاه هايي که از اين فراخوان خبر نداشتند، ناگهان مورد هجوم "افراط گرايان حريديم" قرار گرفتند و آنها شيشه هاي فروشگاه ها را شکستند...

صاحبان فروشگاه هايي که از اين فراخوان خبر نداشتند، ناگهان مورد هجوم "افراط گرايان حريديم" قرار گرفتند و آنها شيشه هاي فروشگاه ها را شکستند، به دليل اينکه "لباس هايي که در آنها فروخته مي شد، مخالف معيارهاي درخواستي بوده است".
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شیعه آنلاین، يک فتواي يهودي از زنان يهودي متديّن جامعه "الحریديم" در بیت المقدس اشغالی خواست شال هايي روي سر و لباس هاي خود بگذارند، به طوري که نوک سر تا نوک پايشان را بپوشاند.
عليرغم اینکه قشر متديّن يهود قبلاً از اين روش پيروي مي کرده اند، اما آنها قشر نسبتاً کوچکي را تشکيل مي دهند، و آنچه که اين فتوا را در زمان کنوني متمايز مي سازد اين است که از سوي جريان هاي متديّن يهود صادر شده که مرکز ثقل آنها جامعه الحريديم است و در رأس آنها حاخام هاي بزرگ قرار دارند.
روزنامه "معاريو" که دو روز پیش اين خبر را در سايت خود منتشر کرد، معتقد است که چنين وضعيتي در محلات متديّن يهودي بیت المقدس بيشتر شبيه حکومت طالبان است. اين فتوي، براي پوشش بدن زن و تقويت حرمت و قدسيت زن به جاي ابراز جنبه ناپاکي و نجاست است.
اين جريانات يهودي، اکتفا به لباس فاستوني و دامن و پارچه هاي بلند را که قبلاً معمول بود، را مردود مي شمارند و درخواست مي نمايند که زنان لباس هاي سياه و بلند که تمام بدن را شامل شود، بپوشند.
رهبران ديني جامعه يهودي اعلاميه ها و پوسترهايي در محلات متديّن بیت المقدس نصب کرده اند که زنان را به التزام به لباس جديدي که "نه رتبه بندي دارد و نه نازک و لطيف است" دعوت مي کنند و صاحبان فروشگاه هاي لباس را به عدم فروش لباس هاي تنگ و کوتاه دعوت مي کند، "زيرا اين امر منافي تعاليم تورات است که اين شکل لباس را مطلقاً ردّ مي نمايد و باعث مصائب بزرگ مي شود".
در همين راستا، روزنامه "معاريو" نوشت: صاحبان فروشگاه هايي که از اين فراخوان خبر نداشتند، ناگهان مورد هجوم "افراط گرايان حريديم" قرار گرفتند و آنها شيشه هاي فروشگاه ها را شکستند، به دليل اينکه "لباس هايي که در آنها فروخته مي شد، مخالف معيارهاي درخواستي بوده است".
عليرغم اينکه دعوت به اين فراخوان بيشتر و بيشتر مي شود، امّا برخي از قشر متديّن يهودي معتقدند اين در فتوا "نوعي مبالغه ديني است و کلاً مردود است" و برخي ديگر هم آن را "تجاوز از خط قرمزها" مي پندارند.


نوشته شده در   سه شنبه 9 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode