ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 خرداد 1394     |     کد : 90298

رییس جمهوری: برخی ها از توضیح واقعیات به مردم نگران می شوند

رییس جمهوری با تاکید بر این که باید با صداقت مشکلات و راهکارهای حل آن را به مردم بگوییم، گفت: برخی ها از توضیح واقعیات به مردم نگران می شوند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که باید با صداقت مشکلات و راهکارهای حل آن را به مردم بگوییم، گفت: برخی ها از توضیح واقعیات به مردم نگران می شوند.

 

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در نشست با صنعتگران و سرمایه گذاران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: برای ایجاد شرایط بهتر باید واقعیت ها را به یکدیگر بگوییم زیرا که با کمک دولت و ملت می توان شرایط کشور را بهبود بخشید.

رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط جذب سرمایه گذار و فعال کردن تمام ظرفیت های سرمایه گذاری باید در فضای اعتدال و عزتمندانه انجام شود، ادامه داد: برای ایجاد شرایط مطلوب، تدبیر می خواهد و برای تحقق آن نباید به برنامه های کوتاه مدت فکر کنیم.

روحانی با بیان اینکه در مقوله اقتصاد با کارآفرینان باید مشورت کنیم، اظهار کرد: دولت باید تسهیلات و شرایط لازم برای تشکیلات غیردولتی را فراهم کند زیرا این، تجربه موفق دنیا است.

روحانی با بیان اینکه در برنامه ریزی باید از تخصص بخش خصوصی استفاه کنیم، اضافه کرد: فضای کسب و کار در کشور را باید ایمن و امیدوار کننده بسازیم.

رییس جمهوری، اعتدال را مبنای کار دولت دانست و گفت: افراط گری و عدم تحمل یکدیگر فضای کسب کار را تخریب می کند.

وی گفت: اینکه کفن بپوشیم و مخالف طرح های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بشویم، راه درست نیست.

وی با بیان اینکه که ما نمی گوییم کارهایمان بی اشکال است، اظهار کرد: عزت زمانی است که همه بیایند و برای سرمایه گذاری در کشور از یکدیگر سبقت بگیرند.

رییس جمهوری گفت: در رقابت سالم، تولید محصولات با کیفیت بالا بوجود می آید و اگر مجبور باشیم فقط از یک کشور جنس بخریم شرایط مورد نظر آن کشور را باید تحمل کنیم و این عزت مندی نیست.

رییس جمهوری ادامه داد: اینکه مشت را گره کنیم عزتمند می شویم و اگر کم گره کنیم ذلت پیدا می کنیم.

به گفته وی، عزت به این است که اگر وام می خواهیم چندین بانک در جهان صف به ایستند و هر گاه این نوع انتخاب لطمه بخورد عزت یافت نمی شود.

روحانی با بیان اینکه امسال دست دولت در بودجه باز نیست و هنوز اقتصاد کشور نفتی است و جدا شدن از چاههای نفت در کشور زمان بر است، گفت: با وجود چنین مشکلاتی در بودجه 94 کمترین اتکا به نفت داشته ایم و این عزتی برای دولت محسوب می شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت برای کشور و تمام کشورهای صادر کننده این محصول مشکلاتی را بوجود آورده است، ادامه داد: هنوز نتیجه مذاکرات نهایی نشده است و شرایط تحریم وجود دارد اما تردید نداریم مشکلات را حل می کنیم.

روحانی با تاکید بر این نکته که آینده بهتری برای کشور متصور است، توضیح داد: تاکید بر انجام و تکمیل پروژه های نیمه تمام و با پیشرفت بالای 70 درصد است.

رییس جمهوری تصریح کرد: بسیاری از مشکلات ربطی به قیمت پایین نفت و تحریم ها ندارد بلکه با همفکری و همدلی قابل حل و فصل است.

روحانی گفت: دولت روی وعده های خود پایبند و آنها را اجرایی می کند و در این راستا قدم به قدم با مشارکت دادن بخش خصوصی مشکلات را کم می کند.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی، شرکت های بزرگ منطقه آماده سرمایه گذاری در ایران هستند و توسعه روابط اقتصادی این کشورها روز به روز در حال افزایش است.

وی تحریم را غلط، ظالمانه و ناموفق دانست و گفت: مذاکره همان اعتدال است و برای کشورهای منطقه و دنیا مهم و ضروری است.

روحانی خاطر نشان کرد: ما راه مذاکره و اعتدال را ادامه می دهیم.

نوزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز(یکشنبه) به خراسان شمالی انجام شد.


نوشته شده در   دوشنبه 25 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode