ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 شهريور 1389     |     کد : 9022

شنبه 6 شهريور 17 رمضان 28 اوت

درگذشت ابن زمسلكاني فقيه، قاضي، محدث، اديب و شاعر در سال727 هجري قمري...

درگذشت ابن زمسلكاني فقيه، قاضي، محدث، اديب و شاعر در سال727 هجري قمري
ابن زمسلكاني فقيه، قاضي، محدث، اديب و شاعر دمشقي در سال727 هجري قمري درگذشت. ابن زمسلكاني در سال 707 هجري نظارت بيمارستان نوري و توليت خزانه عالي و ديوان نائب السلطنه شام را به عهده گرفت. همچنين وكالت بيت المال و كتابت ديوان انشا دمشق را به عهده دار بود. ابن زمسلكاني در دارالحديث اشرفيه حديث، فقه و تفسير تدريس مي‏كرد و از سال 724 هجري كه به مقام قاضي القضات حلب انتخاب شده تدريس را همچنان ادامه داد. «البرهان الكاشف عن اعجاز القرآن» از آثار مهم ابن زمسلكاني به شمار مي‏رود.

درگذشت «آيت الله سيد عبدالمجيد ايرواني» در سال 1371هجري شمسي
«آيت الله سيد عبدالمجيد ايرواني» از روحانيان مبارز در سال 1371هجري شمسي معاصر درگذشت. آيت الله ايرواني دوران تحصيل را در قم سپري كرد وسرانجام به مقام اجتهاد رسيد وتدريس را آغاز كرد.”آيت الله ايرواني در سال 1350شمسي به دستور حضرت امام خميني(ره) به تهران آمد و فعاليت خود را در يكي از مساجد بزرگ تهران با اقامه نماز جماعت آغاز كرد.ايشان از ابتداي نهضت اسلامي در راه مبارزه با رژيم طا غوت فعاليت مستمر و جدي داشت و چند ين بار بدست عوامل رژيم پهلوي دستگير و زنداني شد. در پي پيروزي انقلاب اسلامي آيت الله ايرواني خدمت خود را در بنياد جانبازان و مستضعفان آغاز كرد. سرانجام پس از عمري خدمت خالصانه به ديار حق شتافت.

شهادت ناصر كاظمي از سرداران سپاه پاسداران در سال 1361هجري شمسي
«ناصر كاظمي» از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سال 1361هجري شمسي به هنگام اجراي عمليات پاكسازي محور پيرانشهر ـ سردشت به شهادت رسيد. شهيد كاظمي در زمان تحصيل در دانشگا ه با ظلم رژيم طاغوت آشنا شد و ازآن پس به مبارزه با رژيم پرداخت. شهيد كاظمي در يكي از عمليا ت هاي ضد رژيم دستگير و زنداني شد وتا زمان پيروزي انقلاب اسلامي در زندان بسر برد. شهيد ناصر كاظمي ابتدا فرمانده سپاه پاوه بود وسرانجام هم در منطقه كردستان جام شهادت را نوشيد. 


نوشته شده در   شنبه 6 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode