ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 شهريور 1389     |     کد : 8986

ECS ، سيستم ايمني جديد خودروها

براي خريد يك خودرو نكات زيادي وجود دارد كه بايد در نظرگرفته شود، توجه به ويژگي‌هايي چون حالت و شكل خودرو، ويژگي‌هاي فني، عملكرد و كارايي، رنگ، بخش‌هاي خودكار و ديگر ويژگي‌ها كه مدنظر قرار مي‌گيرد...

 براي خريد يك خودرو نكات زيادي وجود دارد كه بايد در نظرگرفته شود، توجه به ويژگي‌هايي چون حالت و شكل خودرو، ويژگي‌هاي فني، عملكرد و كارايي، رنگ، بخش‌هاي خودكار و ديگر ويژگي‌ها كه مدنظر قرار مي‌گيرد؛ اما از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه بايد اول به آن توجه كرد، امنيت و ايمني يك خودروست كه گاهي متأسفانه جزو آخرين مواردي است كه خريداران به آن توجه مي‌كنند.
هرچند اين ويژگي در درجه اول بايد مدنظر خودروسازان نيز قرار گيرد.
وقتي صحبت از ايمني خودروست، توجه به سيستم‌هاي ايمني موجود درخودرو و كيفيت و كارايي آنها بسيار مهم است، مثل سيستم ايمني و كيسه‌هاي هوايي.
يكي از سيستم‌هاي ايمني جديد كه بتازگي وارد بازار شده، سيستم كنترل پايايي الكترونيكي(ECS) است. ECS يك نام كلي و عمومي است براي سيستم‌هايي كه جهت بررسي و نظارت برحركت خودروها طراحي شده‌اند.
سيستم ECS براي اعمال كنترل بخصوص زماني كه راننده كنترل خودرو را از دست مي‌دهد، به كار مي‌رود. اين سيستم مجهز به حسگرهاي رايانه‌اي است كه درخودرو نصب شده و بر حركت و شتاب خودرو نظارت مي‌كند. زماني كه خودرو شتابي غيرعادي بگيرد اين حسگرها شتاب را كاهش مي‌دهند و همچنين به راننده در تمركز به حركت و كنترل هرچه بيشترخودرو كمك مي‌كنند.
در مطالعه‌اي كه محققان درمورد اين سيستم انجام دادند، مشخص شده سيستم ايمني ECS مي‌تواند ميزان مرگ و مير و تلفات را در تصادفات نزديك به 50 درصد كاهش دهد و همچنين قادر است ميزان احتمال واژگون شدن و غلت خوردن خودروها را تا 80 درصد پايين بياورد. با در نظر گرفتن نتايج اين مطالعات مي‌توان تخمين زد كه درصورت استفاده از اين سيستم ايمني در خودروها، سالانه از وقوع 10 هزار مورد مرگ و مير در تصادفات پيشگيري كرد.

منبع: NEW TECHNOLOGY IN CARS


نوشته شده در   سه شنبه 2 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode