ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 31 مرداد 1389     |     کد : 8948

یکشنبه 31 مرداد 11 رمضان 22 اوت

درگذشت امام برهان الدين ابراهيم كركي در سال853هجري قمري

درگذشت امام برهان الدين ابراهيم كركي در سال853هجري قمري
امام برهان الدين ابراهيم كركي اديب، نحوي، محدث، مورخ و مفسر، فقيه، قاضي و عالم شافعي در سال853هجري قمري درگذشت. وي بيشتر دوران تحصيل خود را در جامع الازهر و شهرهاي خليل و قدس و قاهره گذراند. ابراهيم كركي افزون برتبحر درفقه و ادب درابواب قرائت قرآن كريمو دانشهاي مربوط به آن مهارتهاي كافي كسب كرد و به اين علم شهرت يافت. ازآثار وي مي توان به «اِعرابُ المُفَصَّل و مُختَصَرُ الرَّوضَه» اشاره كرد.

واگذاری امتياز تأسيس بانك رهني استقراضي درايران به ژاك يوليالف روسي در سال 1307هجري قمري
امتياز تأسيس بانك رهني استقراضي درايران در سال1307هجري قمري به ژاك يوليالف روسي واگذارشد. اين بانك ابتدا بصورت يك شركت خصوصي تشكيل شد اما بعد ازمدتي دولت روسيه سهام آن را خريداري كرد و اداره آن را بدست گرفت. پس از انقلاب اكتبرروسيه عهدنامه اي در26فصل بين دولت ايران و دولت جديد مسكو منعقد شد كه به موجب آن فروض ايران كه متجاوز از40ميليون مناط ملغي و بانك استقراضي به ايران واگذارشد.

انحلال دانشسراي عالي و تشکیل دانشگاه تربيت معلم در سال1342هجري شمسي
در سال1342هجري شمسي دانشسراي عالي منحل و دانشگاه تربيت معلم تشكيل شد. دانشسراي عالي كه به منظور تربيت معلمان كارآزموده براي دبيرستانها تشكيل شده بود، در سال1297هجري شمسي تأسيس شد و درسال1311عنوان مدرسه عالي گرفت. اين مؤسسه بعد ازتأسيس دانشگاه تهران جزو مؤسسات تابع دانشگاه شد و باهمكاري دانشكده ادبيات و علوم اداره مي شد.هدف ازتأسيس دانشگاه تربيت معلم تربيت معلمان مطابق با اصول جديد آموزش و پرورش است تا جوانان كشور را براساس اسلوب فني و صحيح آموزش دهند. بر همين اساس همواره برنامه هاي تربيت معلم مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرارگرفته است. شايان ذكر است كه دردانشگاه تربيت معلم رشته هاي متعددي چون تاريخ، زبانهاي خارجي، علوم رياضي، فيزيك، شيمي، طبيعي و فلسفه و جغرافيا و علوم تربيتي تدريس مي شود و هردانشجو علاوه بر فراگرفتن مواد رشته تخصصي خود ملزم به آموختن اصول آموزش و پرورش روانشناسي تاريخ، فرهنگ و فلسفه تربيت است. 


نوشته شده در   يکشنبه 31 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode