ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 خرداد 1394     |     کد : 89423

هر حنجره‌اي كه در جهت اختلاف‌افكني كاركند، بلندگوي دشمن است

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از قاريان و حافظان قرآن كريم:

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از قاريان و حافظان قرآن كريم:
هر حنجره‌اي كه در جهت اختلاف‌افكني كاركند، بلندگوي دشمن است


همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام، فضاي حسينيه امام خميني(ره) آکنده ازعطردل انگيزآيات روحبخش کلام الله مجيد شد و اساتيد، قاريان و حافظان برترِ سي و دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم، محفل نوراني انس با قرآن را در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، بر پا کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با تأکيد بر لزوم حضور قرآن در همه ابعاد زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان، لازمه رسيدن به اين هدف والا را دو عنصر «بصيرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنوني دنياي اسلام، تسليم بودن در برابر دستورات قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميل‌هاي جاهليت مدرن و مقاومت در برابر زورگويي هاي اين جاهليت است.

ايشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآني و شکل گيري جامعه اي بر اساس دستورات قرآني برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنياي اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگ‌هاي داخلي ناشي از فشار نظام‌هاي جاهلي به‌شدت رنج مي برد که تنها راه مقابله با اين فشارهاي تحميلي، تسليم شدن در برابر قرآن و عزم جدي براي حرکت به سمت اهداف والاي آن است.

رهبرانقلاب خاطر نشان کردند: اگر يک قدم به سمت اهداف قرآني برداشته شود، خداوند نيروي مضاعفي خواهد بخشيد و اين، موضوعي است که ملت ايران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگويي‌ها، به توانايي‌ها و اميد بيشتري دست پيدا کرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از تجربه ملت ايران در ايستادگي مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنياي اسلام دانستند و گفتند: ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان امت اسلامي، امروز يکي از برنامه هاي اصلي دشمنان است، بنابراين همه بايد مراقب باشند تا مبادا فرياد اختلاف سر دهند و بلندگوي دشمنان اسلام و قرآن شوند.

ايشان با تاکيد بر اين‌که هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطر نشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم و قوميت‌ها و مليت‌ها و تعصب‌هاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.

رهبرانقلاب، بصيرت و تشخيص صحيحِ «دوست» و «دشمن» را بسيار ضروري دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که عزم و اراده در کناربصيرت قرار گيرد، پيمودن مسير و ايستادگي در برابر فشارها و تحميل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و اين، همان نصرت الهي است.

حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نويدبخش و اميدوار کننده خواندند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: بايد جوانان و روشنفکران، انس بيشتري با قرآن پيدا کنند، زيرا غني شدن ذهن از معارف قرآن، تاثير خود را بر گفتار و رفتار و تصميم گيري‌هاي کلان خواهد گذاشت.

ايشان انس با قرآن را تضمين کننده آينده روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکيد کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در ميان جوامع اسلامي نيز شروع شده که بيداري اسلامي از برکات آن است.

رهبرانقلاب خاطرنشان کردند: بيداري اسلامي حقيقتي است که از بين رفتني نيست و آثار آن روزبه روزگسترش خواهد يافت.

حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه علما، روشنفکران، نويسندگان، دانشجويان، دانش پژوهان و قاريان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بيداري اسلامي، مضاعف برشمردند و تأکيد کردند: بايد مردم را به راهي که قرآن بشارت مي دهد، اميدوار کرد.

ايشان در پايان اظهار اميدواري کردند دولت‌هاي اسلامي بيشتر از آن‌که درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام و المسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با تبريک اعياد شعبانيه، گزارشي از روند برگزاري سي و دومين دوره مسابقات قرآني بيان کرد.

وي با بيان اين‌که مسابقات قرآني امسال در مقايسه با سال گذشته از لحاظ کمي و کيفي از امتيازات بيشتري برخوردار بود، گفت: توجه بدون تبعيض به همه شرکت‌کنندگان در مسابقات و انس و الفت ميان آنان، حضور قاريان نوجوان، برگزاري محافل انس با قرآن کريم در استان‌ها با حضور قاريان خارجي، تجليل از بانوان فعال درعرصه قرآني و حضور پرشور مردم و مسئولان در مسابقات از مهمترين ويژگي‌ها و برنامه‌هاي اين دوره از مسابقات بود.

تجليل رهبر معظم انقلاب از رشادتها و ايثارگري جانبازان سرافراز

در سالروز ولادت با سعادت قمر بني هاشم حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام و روز جانباز، صبح شنبه، چهار هيأت از جانب حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با حضور در منازل شماري از جانبازان در تهران از رشادت، صبر و استقامت ايثارگران تجليل کردند.

حجج اسلام و المسلمين شهيدي محلاتي، تقوي، قمي و حاج‌علي‌اکبري به نمايندگي از رهبر انقلاب، با حضور در منازل اين جانبازان، ضمن گفتگو با آنان و کسب اطلاع از شرايط زندگي، درمان، کار و مشکلاتشان، از ايثارگري و فداکاري جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدرداني کردند.

همچنين نمايندگان ولي فقيه در مراکز استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب با حضور در منازل شماري از جانبازان سراسر کشور، از اين يادگاران گرانقدر دفاع مقدس تجليل کردند.


نوشته شده در   يکشنبه 3 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode