ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 فروردين 1394     |     کد : 87560

همایش «راهکارهای ‌همدلی و همزبانی دولت و ملت» هفته آینده برگزار می‌شود

معاون سیاسی وزارت کشور از برگزاری همایش راهکارهای برقراری همدلی و همزبانی میان دولت و ملت با حضور معاونان سیاسی و امنیتی استانداران کشور در هفته آینده خبر داد.



معاون سیاسی وزارت کشور از برگزاری همایش راهکارهای برقراری همدلی و همزبانی میان دولت و ملت با حضور معاونان سیاسی و امنیتی استانداران کشور در هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی در سال 94 اظهار داشت: نامگذاری امسال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری که به شکل ویژه‌ای صورت گرفت برای همه ما تکالیف سنگینی را معین کرده و بر ما است که راهکارهای ایجاد این همدلی و همزبانی را پیدا کرده و به آنها عمل کنیم.

وی تصریح کرد: سند چشم‌انداز 20 ساله کشور که به تایید و تصویب رهبری رسیده است تمام قوای سه‌گانه کشور را به حرکت به سمت افق چشم‌انداز سال 1404 کشور در منطقه موظف کرده که برای اجرایی شدن قسمتی از برنامه‌های این سند دولت‌های قبل در سال‌های گذشته تلاش‌هایی صورت داده‌اند و این دولت هم خود را مقید به اجرایی شدن برنامه‌های این سند می‌داند.

مقیمی با بیان اینکه در افق 1404 جمهوری اسلامی ایران از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حرف اول را در منطقه می‌زند و با رشد اقتصادی 8 درصدی قدرتمندترین اقتصاد را باید در منطقه داشته باشد، افزود: سایر کشورهای بزرگ منطقه هم بیکار ننشسته‌اند و فعالیت‌های خود را پیش می‌برند و ما هم تمام تلاش خود را صورت خواهیم داد تا برنامه‌های سند چشم‌انداز محقق شود.

تلاش دولت برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: دولت روحانی کار خودش را با قبول این مسئولیت سنگین آغاز کرده و ما مکلف هستیم سیاست‌ها و برنامه‌های مقتضی را برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز پی بگیریم.

نخستین وظیفه مدیران اجرایی اعتقاد داشتن به برنامه‌های دولت و عمل کردن به این برنامه‌ها است

این مسئول تاکید کرد: برای اینکه دولت بتواند در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی عملکرد مطلوبی داشته باشد همکاران اجرایی دولت باید سیاست‌ها و برنامه‌های مورد نظر این دولت را پیاده کنند و بر همین اساس اولین وظیفه مدیران اجرایی اعتقاد داشتن به برنامه‌های دولت و عمل کردن به این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه هنگامی که دولت را تحویل گرفتیم با رشد منفی 5.6 درصدی اقتصاد کشور مواجه بودیم که این رقم باید 8 درصد می‌بود، افزود: وقتی دوره 4 ساله دولت به اتمام می‌رسد باید عملکرد ما به گونه‌ای باشد که به تعهدات خود در برنامه‌های سند چشم‌انداز پایبند باشیم که در غیر این صورت 4 سال از وقت کشور را تلف کرده‌ایم.

لزوم انتقادپذیری مدیران اجرایی دولت

مقیمی بر لزوم انتقادپذیری مدیران اجرایی دولت تاکید و اضافه کرد: یکی از مصادیق همدلی و همزبانی این است که اجازه دهیم منتقدان دولت و کسانی که دلسوز جامعه هستند از اقدامات ما انتقاد کنند که اگر مانع نقد منصفانه شویم 4 سال به سرعت طی خواهد شد و به اعداد و ارقام و شاخص‌هایی بر خواهیم خورد که دیگر قابل جبران نخواهد بود.

رعایت قانون در اجرای انتخابات

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس یادآور شد: همه نهادهای اجرایی کشور و کسانی که تریبون‌ها و اموال عمومی را در اختیار دارند با رعایت قانون در اجرای انتخابات باید مانع سوء استفاده از بیت‌المال به نفع یا علیه کسی شوند.

برقراری نشاط سیاسی در جامعه

وی گفت: برای برقراری نشاط سیاسی در جامعه باید اجازه دهیم احزاب و جمعیت‌های قانونی به فعالیت پرداخته و اجتماعات و جلسات خود را برگزار کنند و ما هم موظف هستیم با برقراری نظم و امنیت این جلسات حقوق شهروندی مردم را در این زمینه تامین کنیم.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور از برگزاری همایش راهکارهای برقراری همدلی و همزبانی میان دولت و ملت با حضور معاونان سیاسی و امنیتی استانداران کشور در هفته آینده خبر داد.


نوشته شده در   جمعه 21 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode