ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 مرداد 1389     |     کد : 8731

تبريز ،شهري كه بايد از نو ديد

تبريز از آن دسته شهرهايي است كه به چند بار ديدن مي‌ارزد. كافيست براي يك‌بار هم كه شده، سري به يكي از تاريخي‌ترين شهرهاي ايران يعني تبريز بزنيد تا با قدم زدن در اين شهر، راه رفتن در دل تاريخ را تجربه كنيد...


 تبريز از آن دسته شهرهايي است كه به چند بار ديدن مي‌ارزد. كافيست براي يك‌بار هم كه شده، سري به يكي از تاريخي‌ترين شهرهاي ايران يعني تبريز بزنيد تا با قدم زدن در اين شهر، راه رفتن در دل تاريخ را تجربه كنيد.
براي آنهايي كه تبريز را هنوز نديده‌اند، توصيه مي‌شود براي نخستين مقصد گردشگري خود سري به بازار تبريز بزنند.اين بازار كه چند روزي است در فهرست ميراث جهاني به عنوان يكي از نوادر معماري جهان ثبت شده، چشم هربيننده‌اي را به خود خيره مي‌كند.
بسياري معتقدند اين بازار بزرگ‌ترين بازار مسقف دنياست و البته به خاطر همين است كه بسياري از گردشگران اروپايي و آمريكايي هر بار كه به ايران مي‌آيند، اين بازار را در بسته گردشگري خود قرار مي‌دهند.
حدود يك كيلومتر راهپيمايي در اين بازار كه در سال 1354 هجري شمسي در فهرست آثار ملي ثبت شده، فرصت مناسبي به شما مي‌دهد تا علاوه بر خريد بهترين سوغات‌هاي تبريزي، حس خوب قدم زدن در بازاري تاريخي را نيز تجربه كنيد.
توصيه مي‌شود اگر به اين بازار رفتيد، حتما از مسجد جامع تاريخي اين شهر كه در دل اين بازار قرار گرفته است نيز ديدن كنيد.
خريدن شيريني‌جات تبريزي كه در صدر آنها قرابيه قرار گرفته است، ديگر پيشنهاد اين ستون است. البته تبريزي‌ها، شيريني‌هاي معروف ديگري همچون نوقا و اريس نيز دارند كه خوشمزه هستند.
براي رفع خستگي نيم روزي هم مي‌توانيد به يكي از رستوران‌هاي سنتي اين شهر برويد و مشهورترين غذاي اين شهر را سفارش دهيد؛ كوفته تبريزي كه اين روزها آوازه‌اي جهاني پيدا كرده، در نظرسنجي از گردشگران در صدر غذاهاي اين شهر زيباي كشورمان قرار گرفته است.
خريد چرم‌هاي دست‌دوز نيز مي‌تواند يكي از پيشنهاد‌هاي بازديد از اين شهر زيبا به شمار رود.اما در يك جمله اگر تا به حال به تبريز سفر كرده‌ايد و سري به ارگ تبريز، بناي تاريخي ربع رشيدي ، بناي زيباي ائل‌گلي و مقبره‌الشعرا نزده‌ايد، توصيه مي‌شود كه دوباره رخت سفر بربنديد و سري به شهري بزنيد كه ديدنش براي چند بار ارزش دارد.

مهدي نورعليشاهي
جام جم آنلاين


نوشته شده در   پنجشنبه 14 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode