ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 مرداد 1389     |     کد : 8728

براي اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب بايد بسترسازي فرهنگي صورت گيرد

مشاور فرهنگي اداره كل راه و ترابري استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه براي اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بايد بسترسازي فرهنگي صورت گيرد...

مشاور فرهنگي اداره كل راه و ترابري استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه براي اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بايد بسترسازي فرهنگي صورت گيرد، اظهار داشت: در اين باره بايد از افرادي كمك بگيريم كه جوانان به آنها علاقه دارند و آنها نيز مي‌توانند به قشر جوان نزديك‌تر شوند.
خليلي گفت: اينكه مي‌گوييم بي‌حجابي زياد شده، درست است اما بايد اين را هم در نظر بگيريم كه اگر محجبه‌ها روزي بيرون از منزل بيايند خواهيم ديد كه بدحجاب‌ها در كنار اين‌ها عددي نيستند.
وي گفت: دليل اينكه بدحجاب‌ها در جامعه زياد ديده مي‌شوند اين است كه آنها در هر روز در خيابان‌ها تردد مي‌كنند اما محجبه‌ها موقعي بيرون مي‌آيند كه كاري داشته باشند و در واقع مي‌شود گفت كه عفت و حياي زنان و دختران باحجاب آنها را در منزل نگه مي‌دارد وگرنه تعداد آنها از افراد بدحجاب بيشتر است.
مشاور فرهنگي اداره كل راه و ترابري استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: بايد اهميت و ضرورت حفظ حجاب را به دختران جوان يادآوري كنيم تا آنها در اين باره به باور قلبي برسند كه حفظ حجاب برايشان محدوديت نيست بلكه مصونيت است.
وي، يكي از راهكارهاي جلوگيري از بي‌حجابي را ارائه يك چارچوب صحيح براي پوشش زن در جامعه دانست و گفت: با ارائه اين چارچوب است كه مي‌توان بر بي‌حجابي حاكم بر جامعه فائق آمد.
خليلي همچنين آشكار نكردن زينت‌ها بر غير محارم را از ديگر راهكارهاي فرهنگ‌سازي عفاف و حجاب عنوان كرد و افزود: در اين باره مي‌توان گفت كه اسلام دستور به زينت نكردن نداده است بلكه از زينتي كه سبب جلوه‌گري و خودنمايي زن در برابر مردان نامحرم مي‌شود نهي كرده است.
وي، راهكار سوم را نهي از تبرج مذموم دانست و گفت: امروز شاهد اين تبرج‌ها و جلوه‌گري‌هاي مذموم هم در مردان و هم در زنان هستيم.
مشاور فرهنگي اداره كل راه و ترابري استان آذربايجان شرقي تصريح كرد: راهكار حفظ نگاه از ديگر مواردي است كه بايد به آن توجه كرد چرا كه حفظ نگاه توسط زنان و مردان مومن يك مبارزه منفي با زنان جلوه‌گر است و چون چنين زناني را مورد بي‌توجهي قرار دهند يك اثر تربيتي دارد و آنها متوجه مي‌شوند كه تنها با اين وضع مورد توجه بيمار دلاني قرار خواهند گرفت كه خود فاقد ارزش انساني هستند. 


نوشته شده در   پنجشنبه 14 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode