ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 فروردين 1394     |     کد : 87192

انتقاد از روند کند احداث ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی مهربان

امام جمعه مهربان از روند پیشرفت کند احداث ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی مهربان انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه مهربان از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار است، مسئولان جواب‌های قانع‌کننده‌ای به مردم منطقه داشته باشند.


امام جمعه مهربان از روند پیشرفت کند احداث ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی مهربان انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه مهربان از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار است، مسئولان جواب‌های قانع‌کننده‌ای به مردم منطقه داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امام جمعه مهربان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به برداشته شدن یک گام مثبت سیاسی در عرصه مذاکرات هسته‌ای در روز 13 فروردین ماه اظهار داشت: روز گذشته یک گام مثبت دیگر در عرصه مذاکرات هسته‌ای برداشته شد و آن تفاهم سیاسی بین ایران اسلامی و گروه کشورهای 1+5 بود.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به این که امیدواریم طرف‌های غربی در 3 ماه آینده به گفته‌های خود پایبند باشند، هر چند که بعد از توافق ژنو نقض عهدهای متعددی داشتند، به دستاوردهای مذاکرات اشاره کرد و گفت: تایید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و قبول حق غنی‌سازی ایران و ادامه فعالیت سانتریفیوژها و ادامه تحقیق و توسعه و غنی‌سازی و فناوری هسته‌ای با همکاری بین‌المللی از دستاوردهای مهم مذاکرات هسته‌ای است.

وی ادامه کار تاسیسات نطنز در غنی‌سازی و ادامه کار فردو در زمینه فیزیک هسته‌ای و ادامه کار رآکتور تحقیقاتی پیشرفته آب سنگین اراک و لغو کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کشورمان را از دیگر دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد.

جلیلی پایان یافتن تحریم‌های اقتصادی و مالی چند جانبه و یک جانبه مرتبط با هسته‌ای توسط اتحادیه اروپا و آمریکا شامل همه حوزه‌های اقتصادی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، بانک، بیمه، سرمایه‌گذاری، کشتیرانی، هواپیمایی و خودروسازی را از جمله دیگر دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای برشمرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و روز قطع رابطه سیاسی ایران و‌ آمریکا به برکات قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: در طول 36 سال گذشته برکات قطع رابطه ایران و آمریکا غیرقابل شمارش است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به کشتار مردم یمن توسط آل‌سعود با حمایت آشکار آمریکا اظهار داشت: با کمال تاسف حکومت آل‌سعود با حمایت‌های آشکار آمریکا به بهانه حمایت از مردم یمن در حال کشتار مردم بی‌گناه یمن از جمله زنان و کودکان است و طبق آمار یونیسف بیش از 70 کودک طی حملات چند روز اخیر عربستان کشته شده‌اند.

جلیلی تصریح کرد: جنگ آل‌سعود علیه کشور یمن شبیه حملات و کشتارهای مردم غزه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه مهربان به سکوت مجامع بین‌المللی در این خصوص اشاره کرد و افزود: نهادهای بین‌المللی همانند شورای حقوق بشر سازمان ملل برای کوچک‌ترین اتفاق بیانیه صادر می‌کنند، ولی در خصوص اتفاقات یمن در سکوت کامل هستند.

خطیب جمعه مهربان به نکاتی در خصوص کشور یمن اشاره کرد و اظهار داشت: یمن از نظر تاریخی و جغرافیای سیاسی و نظامی جایگاه و موقعیت مهمی برای عربستان دارد و مناطق نفت‌خیر نجران، جیزان و عسیر نزدیک دریای سرخ است و همواره با نفوذ و سیطره عربستان مشکل داشته‌اند.

جلیلی به شکاف داخلی به وجود آمده در خاندان آل‌سعود در خصوص جنگ یمن اشاره کرد و گفت: فرزند شاه قبلی متعب بن عبدالله گفته است که این جنگ، کشور عربستان را به سمت سراشیبی سقوط و به سمت تجزیه به چهار قلمرو سوق خواهد داد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 18 فروردین ماه روز سلامتی و روز جهانی بهداشت و با اشاره به بهسازی ساختمان زایشگاه مهربان تصریح کرد: لازم می‌دانم از عنایات دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب دکتر بایرامی به خاطر بهسازی ساختمان زایشگاه مهربان که هم‌اکنون به عنوان ساختمان موقت مرکز بهداشتی و درمانی مهربان مورد استفاده قرار می‌گیرد تقدیر و تشکر کنم.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به آغاز عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان در هفته سلامت سال 92 و گذشت 2 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار داشت: متاسفانه روند احداث مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان بسیار کند است و با وجود اینکه فرماندار و نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی وعده افتتاح این مرکز در هفته سلامت سال 94 را داده بودند، تنها معجزه‌ای از معجزات الهی می‌تواند به این وعده تحقق بخشد.

جلیلی تصریح کرد: پیشرفت روند احداث ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی مهربان در حدی نیست که مسئولان به کرار وعده آن را داده بودند و با توجه به این که مهربان از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار است، انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه در این خصوص جواب‌های لازم و قانع‌کننده‌ای به مردم منطقه داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 14 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode