ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 فروردين 1394     |     کد : 86993

امام جمعه شهر مهربان: حمله عربستان به یمن برای جبران رسوایی در عراق و سوریه است

امام جمعه مهربان گفت: عربستان می‌خواهد رسوایی و عدم موفقیت خود در سوریه و عراق را با حمله به یمن جبران کند، ضمن آنکه پیروزی جنبش انصارالله و استقرار حکومت مردمی در یمن تهدیدی برای حاکمیت آل‌سعود است.


امام جمعه مهربان گفت: عربستان می‌خواهد رسوایی و عدم موفقیت خود در سوریه و عراق را با حمله به یمن جبران کند، ضمن آنکه پیروزی جنبش انصارالله و استقرار حکومت مردمی در یمن تهدیدی برای حاکمیت آل‌سعود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به عنوان سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده است به مطالبات پنجگانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی اول سال اشاره کرد و اظهار داشت: پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی، جهش‌های علمی به معنای واقعی، عدالت قضائی و اقتصادی در کنار ایمان، معنویت از مطالبات به حق معظم‌له است که قطعاً رسیدن به این مطالبات دور از دسترس نیست.
امام جمعه مهربان در ادامه به مذاکرات در حال برگزاری ایران و گروه 5+1 اشاره کرد و افزود: تجربه‌های چندین ساله نشان داده است که هر موقع مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه بوده است سنگ‌اندازهایی از سوی آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته است و تداوم این روش نیز خیلی دور از تصور نیست و خیلی هم بعید نیست.
خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: آن چیزی که مطالبه مردم و مقام معظم رهبری است رفع کامل تحریم‌ها و ارائه تضمین برای عدم بازگشت به شرایط سابق از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی حاضر در میز مذاکره است.
جلیلی در ادامه خطبه دوم به حمله آب سعود به کشور یمن با همراهی و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: عربستان می‌خواهد رسوایی و عدم موفقیت خود در سوریه و عراق را با حمله به یمن جبران کند.

وی ادامه داد: ضمن آنکه پیروزی جنبش انصارالله یمن و حاکمیت حکومت مردمی را در کشور همسایه تهدیدی برای موجودیت خود می‌داند و تلاش بی‌وقفه‌ای صورت می‌دهد تا منصور هادی را به حکومت بازگرداند.
امام جمعه مهربان با گرامیداشت 12 فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران در سال 1358 افزود: در روز 12 فروردین ملت انقلابی با مشارکت در همه پرسی با اراده قوی خود به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت داد و مردم با آرای خودشان نظام جمهوری اسلامی را قبول کردند، چرا که جمهوری اسلامی نشات گرفته از آموزه‌های قرآنی و اسلامی است.
خطیب جمعه مهربان  افزود: صبحگاه 12 فروردین روز نخستین حکومت الله است و از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی است که ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.
جلیلی در ادامه به روز 13 فروردین ماه روز طبیعت اشاره کرد و اظهارداشت: همه ما موظفیم از طبیعت پاسداری کنیم و نگذاریم خدای ناکرده طبیعت تخریب و مورد تجاوز قرار گیرد.
امام جمعه مهربان با اشاره به نامگذاری سال 94 به نام سال دولت و ملت، همزبانی و همدلی اظهار داشت: در یک تقسیم‌بندی کلی، نظام‌ها و دولت‌های حاکم در دنیای شرق و غرب 2 دسته هستند که برخی از آنها نظام‌های پلیسی هستند مانند سیستم‌های استبدادی، کمونیستی و سلطنتی و شبه سلطنتی و دسته دوم نیز دموکراسی‌های غربی هستند که با تبلیغات و تزویر اداره می‌شود.
خطیب جمعه مهربان با اشاره به ارائه مدل جدیدی از حکومت و نظام توسط حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: مدل دیگری از حکومت و نظام را می‌توان مجسم کرد و آن نظامی است که بر اساس محبت و عطوفت مردم اداره می‌شود.
جلیلی افزود: این نظام آرمان و آرزوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بوده است که فلسفه وجودی نظام اسلامی است از این رو برای تاکید به این اصل، مقام معظم رهبری شعار سال را انتخاب کرد تا درک متقابل صورت گیرد.


نوشته شده در   جمعه 7 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode