ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 مرداد 1389     |     کد : 8699

حوزه علميه بين‌المللي در تبريز راه‌اندازي شود

مدير حوزه علميه طالبيه تبريز گفت: حوزه علميه بين‌المللي در شهر تبريز به عنوان پايتخت تشيع جهان اسلام راه‌اندازي شود...

خبرگزاري فارس: مدير حوزه علميه طالبيه تبريز گفت: حوزه علميه بين‌المللي در شهر تبريز به عنوان پايتخت تشيع جهان اسلام راه‌اندازي شود.
حجت‌الاسلام حسين سيدي ‌ثاني در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز با اشاره به موقعيت و جايگاه شيعه در تبريز، سطح و موقعيت حوزه‌هاي علميه اين شهر را متناسب با موقعيت تاريخي و علمي اين شهر ندانست.
وي با تاكيد بر جايگاه حوزه‌هاي علميه در مقاطع مختلف تاريخ كشور اظهار داشت: حوزه‌هاي علميه ديده‌باني امين براي جامعه بوده‌اند و در مقاطع حساس با موضع‌گيري صحيح مانع از موفقيت دشمنان اسلام و ايران در دستيابي به موفقيت‌هاي خود بوده‌اند.
وي تصريح كرد: حوزه علميه طالبيه تبريز در اين ميان نقشي مهم داشته و در طول تاريخ تشيع مهد پرورش علم و فقهاي بزرگ بوده است.
مدير حوزه علميه طالبيه تبريز اظهار داشت: اين حوزه علميه پس از انقلاب اسلامي نيز در مقاطع مختلفي حضور يافته و دفاع خود از انقلاب و نظام را با تقديم و 12 شهيد روحاني و طلبه ثابت كرده است.
سيدي‌ثاني ادامه داد: حوزه علميه طالبيه تبريز در حال حاضر 150 طلبه در سطح دو و سه دارد و در درس خارج آيت الله‌شبستري نيز 250 نفر حاضر مي‌شوند و 15 استاد نيز به امر تدريس مشغول هستند.
وي توجه به مسائل فرهنگي را از رئوس فعاليت‌ها و اقدامات مديريت حوزه علميه طالبيه دانست و خاطر نشان كرد: البته در اين زمينه نيازمندي‌ها و كاستي‌هايي وجود دارد كه اميدواريم از محل بودجه فرهنگي سفر سوم هيئت دولت به آذربايجان شرقي در مورد حوزه‌هاي علميه نيز تصميمات خوبي گرفته شود.
مدير حوزه علميه طالبيه تبريز با اشاره به اولويت‌ها علمي و مذهبي تبريز اظهار داشت: حوزه علميه بين‌المللي در شهر تبريز به عنوان پايتخت تشيع جهان اسلام راه‌ندازي شود.
وي با اشاره به اينكه موقعيت تاريخي اين شهر اين ضرورت را ايجاب مي‌كند، گفت: اين ظرفيت با توجه به همجواري با كشورهاي متعدد و نيز سابقه فقاهت در اين شهر وجود دارد.
سيدي‌ثاني اظهارداشت: بي‌ترديد شرايط فعلي حاكم بر حوزه‌هاي علميه تبريز شايسته اين شهر نيست و بايد در اين زمينه توجه و تلاش كافي صورت گيرد.


نوشته شده در   سه شنبه 12 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode