ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 اسفند 1393     |     کد : 86758

امام جمعه تبریز خواستار حاکمیت فرهنگ فاطمی در نوروز 94 شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به همزمانی ایام نوروز سال آتی با ایام فاطمیه تاکید کرد: این ایام نباید تحت تاثیر جشن های نوروز قرار گیرد و باید تلاش کنیم فرهنگ و بهار فاطمی در نوروز 94 حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به همزمانی ایام نوروز سال آتی با ایام فاطمیه تاکید کرد: این ایام نباید تحت تاثیر جشن های نوروز قرار گیرد و باید تلاش کنیم فرهنگ و بهار فاطمی در نوروز 94 حاکم شود.


آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های آخرین نماز جمعه تبریز در سال جاری با بیان اینکه نخبگان جامعه نقش مهمی در تحقق این خواسته ایفا می کنند، افزود: ملت ایران تابع مذهب است و باید بعد مذهبی بر بعد ملی آیین های نوروز غلبه کند.

وی گفت: در این ایام نباید مجالس جشن و سرور برگزار شود چرا که این موضوع به نوعی اهانت به ساحت مقدس صدیقه طاهره است.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: در این ایام دید و بازدید در حد معقول و مطلوب ایرادی ندارد، ولی به هیچ وجه برگزاری جشن و سرور شایسته ملت ولایتمدار و متدین ایران اسلامی نیست.

وی اظهار کرد: نخبگان جامعه باید تلاش کنند ضمن ترویج سنت های عید نوروز، فرهنگ فاطمی را نیز در این ایام در جامعه حاکم و جاری کنند.

امام جمعه تبریز ترویج اخلاق و خصوصیات بارز فاطمه زهرا (س) همچون ولایتمداری و هدایت گری در ابعاد سیاسی و اجتماعی را از جمله اولویت های کار فرهنگی نخبگان در ایام نوروز سال آتی برشمرد و بر تحقق این خواسته تاکید کرد.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به یورش جلادان رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال 1342 و مجروح و شهید شدن عده ای از طلاب این مدرسه، گفت: هجوم وحشیانه مزدوران پهلوی سر منشاء رویدادهای مهم سیاسی و زمینه ساز انقلاب اسلامی شد.

وی همچنین با اشاره به ملی شدن صنعت نفت در 29 اسفند 1329 و تاریخ پرماجرای این رویداد مهم تاریخی، نقش مرحوم آیت الله کاشانی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و یاد وی را گرامی داشت.

آیت الله مجتهد شبستری پیشرفت های عظیم عملیات آزاد سازی استان تکریت عراق توسط نیروهای مردمی را مایه رسوایی دشمنان قسم خورده اسلام و استکبار جهانی دانست و پیش بینی کرد که با همت دولت، ارتش و بسیجیان عراق و همچنین نقش سردار رشید ایران قاسم سلیمانی، به زودی تمام تروریست های داعش در این منطقه پاک سازی شوند.

وی اظهار کرد: استان تکریت به دلیل وجود چاه های نفت، وسعت زیاد و وجود پایگاه های حزب بعث و ضد انقلاب اهمیت ویژه برای استکبار جهانی داشت و دشمنان اسلام تلاش می کردند این منطقه تحت نفوذ گروهک تروریستی داعش باقی بماند.

آیت الله مجتهد شبستری از سقوط پهباد آمریکایی به دست رزمندگان ارتش سوریه به عنوان دومین خبر خوش هفته های اخیر یاد کرد و افزود: این خبر که در سطح گسترده ای در رسانه های جهان انعکاس یافت، موجب خوشحالی ملت ایران، سوریه و تمام ملت های آزادی خواه شد.

امام جمعه تبریز در خطبه اول نماز نیز بر ضرورت ترویج و ارج نهادن سنت های حسنه ایام نوروز همچون دید و بازدید که مورد تایید دین مبین اسلام است، تاکید کرد و گفت: انجام این رسم پسندیده موجب تزکیه انسان و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون فقر می شود.

آخرین نماز جمعه تبریز در آخرین روز سال 1393 در شرایطی با حضور گسترده مردم برگزار شد که بارش همزمان باران چهره خیابان های شهر را جلا داده و خبر از آمدن فصلی نو را به مردم شهر نوید می داد.


نوشته شده در   جمعه 29 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode