ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 اسفند 1393     |     کد : 86477

سخنرانی رییس اداره تبلیغات اسلامی درجمع خواهران فاطمی شهرستان هشترود

خواهران متدین شهرستان هشتروددرسوگ ایام جانسوزفاطمیه اشک ماتم ریختند.

خواهران متدین شهرستان هشتروددرسوگ ایام جانسوزفاطمیه اشک ماتم ریختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام یعقوب اباذری،رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود،باحضوردرمسجدامام حسن(ع)این شهرستان درجمع کثیری ازبانوان عزاداربه تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)پرداخت.

حجت‌الاسلام اباذری گفت: پیرامون شخصیت وجودی و مقام معنوی فاطمۀ زهرا (س) بسی کتاب ها نگاشته شده و سخن های فراوانی بیان شده است، اما اگرهزاران برابر آن نیز از قلمرو ذهن و اندیشۀ بشر به درآید و صورت گفتار یا نوشتار پذیرد، باز قطره ای باشد از اقیانوس بی کرانۀ فضیلت های حضرتش. در آسمان معرفت حضرت زهرا (س)، برترین اندیشه های بشری، حیران و تیز پروازترین عقل ها، سرگردان اند.

وی بااشاره به خطبه معروف حضرت زهرا(س)گفت:خطبه حضرت زهرایک خطبه  توحیدی درسطح بسیاربالاودارای معارف توحیدی عالی است که دست فلاسفه به آن نمی رسد.

وی گفت:حضرت زهرا(س)دراین خطبه ضمن بیان مطالب عمیق فلسفی درذات حق و صفات حق به تبیین عالی وعمیق فلسفه احکام وبویژه فلسفه  نماز، روزه، حج، امر به معروف و نهی از منکر و زکات … پرداخته و ارزیابی قوم عرب قبل از اسلام و تحولی که اسلام در این قوم
به وجود آوردرایادآورمی شودو  وضع زندگی مادی و معنوی آن هارا قبل از اسلام را بررسی می‌کند و آن چه را به وسیله پیغمبر از نظر زندگی مادی و معنوی به آن ها ارزانی شده بود، گوشزد می‌کند. بعد در مقام استدلال و محاجه برمی آید.

اباذری همچنین افزود:دخت مکرم رسول گرامی اسلام، در مسجد مدینه در حضور هزاران نفر خطبه خواندواز پشت پرده تمام سخنان خودش را گفت و وهمه مجلس را منقلب کرد و این نشانگر شخصیت والا، عفاف بی نظیر، پاکی و حریم بی بدیل ایشان ودرعین حال  بصیرت عمیق وتدبیروسیاستمداری اوست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گفت:درسراسرزندگی یگانه بانوی اسلام، مظاهر بی‌مانندی از زهد و ایثار آن حضرت به چشم می‌خوردو بی اعتنایی حضرت به دنیا، ساده زیستی و پرهیز از تجملات، مقدم داشتن دیگران برخود شمه ای از تقوا و وارستگی ایشان نسبت به امور دنیوی است و پیامی‌است به پیروان آن حضرت تاهرگزآرمانها و ابزارهای زندگی را جایگزین همدیگر نسازد.

وی بااشاره به مقام عبادت بی بی دوعالم گفت: حضرت زهرا(س)به دلیل آنکه به مرتبه بالایی از معرفت الهی دست یافته بودند چنان عابدی بودند که در مورد ایشان گفته شده:«در این امت عبادت کننده ترازفاطمه کسی نبود.اوهمواره به عبادت برمی خواست تا اینکه قدمهایش ورم می کرد»


نوشته شده در   شنبه 23 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode