ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 اسفند 1393     |     کد : 86434

امام جمعه مهربان: انتخاب آیت‌الله یزدی هوشمندانه‌ و معنی‌دار بود

امام جمعه شهر مهربان گفت: آیت‌الله محمد یزدی از علمایی بودند که در جریان فتنه 88 شجاعانه روشنگری کرد و به نوعی انتخاب ایشان به ریاست مجلس خبرگان رهبری معنی‌دار بود.


امام جمعه شهر مهربان گفت: آیت‌الله محمد یزدی از علمایی بودند که در جریان فتنه 88 شجاعانه روشنگری کرد و به نوعی انتخاب ایشان به ریاست مجلس خبرگان رهبری معنی‌دار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امام جمعه مهربان امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری در هفته گذشته اشاره و اظهار داشت: در هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری که در ایام پایانی هفته گذشته برگزار شد، حضرت آیت‌الله محمد یزدی که از پیشگامان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بودند، به سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

وی به دیدار مسئولان حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و فضای سبز شهری با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و افزود« مقام عظمای ولایت که به عنوان ولی فقیه باید از کمال عدالت برخودار باشند و عدالتش شامل نسل‌های کنونی و نسل آتی باشد وظایف خود را به عنوان تذکر انجام دادند و حالا وظیفه دست اندرکاران امر است که احساس می‌شود نسبت به منابع طبیعی مدیریت درست انجام نمی‌گیرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 58 اظهار داشت: شهادت یکی از امتیازات دین اسلام و مکتب تشیع است که به ثمر نشستن انقلاب در سایه این روحیه بوده است.

خطیب جمعه مهربان با تاکید بر این نکته که عوامل رشد و توسعه فرهنگ شهادت باید شناسایی شود، یکی از عوامل موثر در توسعه فرهنگ شهادت را، تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا عنوان کرد و افزود: حفظ شئون شهدا از طرف خود خانواده‌های معظم شهدا یکی دیگر از عوامل رشد و توسعه فرهنگ شهادت است.

حجت‌الاسلام جلیلی 23 اسفندماه سالروز درگذشت آیت‌الله سید ابوالقاسم امام کاشانی را گرامی داشت و به روح ایشان درود و صلوات فرستاد.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 26 اسفندماه سالروز ارتحال حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی در سال 1373 گفت: یکی از ویژگی‌های ایشان چرخش حول محور ولایت فقیه بود و ایشان هم در دوران حضرت امام خمینی (ره) و چه بعد از آن حول محور ولایت حرکت کردند.

خطیب جمعه مهربان افزود: حاج سیداحمد آقا فرمایشی داشتند با این مضمون که امروز همه باید متحدتر، محکم‌تر و قاطع‌تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم که رهبرمان احساس تنهایی کنند و اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای اطاعت از امام است و هرکس منکر این باشد مطمئن باشید در خط امام نیست.


نوشته شده در   جمعه 22 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode