ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 اسفند 1393     |     کد : 86401

25 اسفند بزرگداشت پروین اعتصامی در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری بزرگداشت پروین اعتصامی در 25 اسفند با حضور شعرا و ادبا برای نکوداشت یاد و نام این بانوی فرزانه در خانه وی خبر داد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری بزرگداشت پروین اعتصامی در 25 اسفند با حضور شعرا و ادبا برای نکوداشت یاد و نام این بانوی فرزانه در خانه وی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پ‍ور با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت این شاعره‌ی شهیر در 25 اسفند ماه جاری که به عنوان روز بزرگداشت پروین اعتصامی نام نهاده شده، اظهار داشت: بیان متقن و استحکام و قدرت شعری منحصر به‌فرد این شاعره‌ نامدار و تبیین زوایای مختلف زمان و جامعه‌ای که پروین اعتصامی در آن زیسته، اشعار وی را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در عرصه جهانی ماندگار کرده است.

وی افزود: بهره‌گیری حداکثری از مفاهیم حکمت‌آمیز و مضامین اجتماعی وی را از قله‌های دست نیافتنی شعر و به عبارتی به اختر چرخ ادب تبدیل کرده است.

صفی‌پور گفت: تعلقات عمیق دینی و ملی و پایبندی قابل توجه این شاعره‌ نامدار به ارزش‌ها، وی را از بند دیگر تعلقات وا رهانده و اندیشه سترگ او را محل تجلی حکمت‌آمیزترین سخنان ساخته است.

وی تاکید کرد: آنچه که شعر پروین را ممتاز و متمایز ساخته مضامینی سرشار از مفاهیم عالی انسانی است و نهالی که این بانوی فرزانه در گلشن ادب فارسی پروریده بالیده و گل افشان گشته و انگاره‌هایی که از حقیقت زندگی ترسیم کرده هر یک نقشی ماندگار بر صحیفه‌ی روزگار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: شعرای جوان باید با تاسی از آموزه‌های ادبی و حکمت‌آمیز شعر پروین اعتصامی و دیگر بزرگان عرصه فراخ ادب و هنر به خلق آثار پرمحتوا و ماندگار اهتمام ورزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگداشت مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب را بزرگداشت تاریخ غنی اسلامی و ایرانی عنوان کرد و گفت: در همین زمینه آیینی با حضور شعرا و ادبا برای نکوداشت یاد و نام این بانوی فرزانه برگزار می‌شود.

وی از اصحاب فرهنگ و ادب و علاقمندان به اشعار نغز و پرمحتوای پروین اعتصامی دعوت کرد تا در این آیین حضور یابند.

آیین نکوداشت یاد و نام پروین اعتصامی 25 اسفند ماه ساعت 15.30 در خانه‌ پروین اعتصامی واقع در چایکنار مابین پل سنگی و پل شهید بهشتی با حضور شعرا و ادبا برگزار می‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode