ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393     |     کد : 85940

هنر علامه طباطبایی انسجام بخشی در تفسیر قرآن بوده است

عضو مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان علامه طباطبایی گفت: هنر ارزشمند علامه انسجام بخشی در تفسیر قرآن بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان علامه طباطبایی گفت: هنر ارزشمند علامه انسجام بخشی در تفسیر قرآن بوده است.


حجت الاسلام سید علی اکبر قرشی در همایش علامه طباطبایی و قرآن دردانشگاه تبریز افزود: تفسیر المیزان علامه طباطبایی به اعتراف دوست و دشمن بی نظیرترین تفسیری است که تاکنون در جهان اسلام ارایه شده است.

وی گفت: مزیت تفسیر المیزان و تفسیر احسن الحدیث علامه طباطبایی جامع، کامل به خصوص انسجام و متناسب بودن در سراسر تفسیر هر سوره از قرآن مجید دارد.

مفسر تفسیر احسن الحدیث و قاموس قرآن همچنین با بیان ویژگی های شخصیتی و اخلاقی علامه طباطبایی(ره) و با اشاره به اینکه علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری افتخار جامعه آذری ایران هستند، یادآوری کرد: علامه از بزرگان عرفان ایران و جهان است و تواضع وی در برخورد با مردم مثال زدنی است.

حجت الاسلام قرشی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در تبریز، گفت: قرآن غضب خداوند رااز جامعه می راند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن به جوانان در برابر گناهان مصونیت می دهد و در واقع قرآن و نماز است که انسان را بیمه می کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی درمجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که از نماز و قرآن بیگانه هستند به سمت گناهان راحت تر کشیده می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و دبیر برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در تبریز نیز در این همایش گفت: علامه طباطبایی به شمس الوحی تبریزی مشهور است و تفسیر المیزان علامه شهره جهانی دارد.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی اظهارکرد: به اذعان همگان تفسیری مانند تفسیر علامه طباطبایی نوشته نشده است و عمق معانی و تفاسیر زیبای قرآن با تفسیر وی تجلی یافته است.

محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز و رییس کمیته دانشگاهیان مسابقات قرآن هم دراین همایش گفت: شهر تبریز با عطر قرآن معطر و آکنده شده است و دانشگاه تبریز برای بی بهره نماندن ازاین فضای معنوی این همایش که از برنامه های جنبی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در تبریز است را برگزار می کند.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن با شرکت 470 نخبه قرآنی از ششم تا یازدهم اسفند ماه جاری با شناخت نفرات برتر در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در تبریز برگزار و امروز /دوشنبه/در مصلی اعظم این شهر به پایان رسید.

علامه سیدمحمدحسین طباطبایی سال 1321 هجری قمری مصادف با 1282 شمسی در خاندانی دانش‏پرور به دنیا آمد و تا چهارده پشت ایشان از دانشمندان و علمای به نام تبریز بوده‏اند.

وی در زادگاه خود تحصیلات مقدماتی را به پایان رساند و در سال 1304 شمسی رهسپار نجف شد و ده سال در آن مرکز جهانی علوم اسلامی به تکمیل معلومات خود پرداخت و نزد استادانی مانند نائینی، کمپانی و بادکوبه‏ای دروس بالای فقه و اصول و فلسفه را خواند.

همچنین ریاضیات را نزد سیدابوالقاسم خوانساری و اخلاق و عرفان علمی و تفسیر قرآن را از محضر حکیم و عارف وارسته، حاج میرزا علی آقای قاضی طباطبایی آموخت.

در سال 1304 علامه طباطبایی برای گذراندن مراتب عالی دروس حوزوی، به همراه همسر و فرزند نورسیده‏اش عازم نجف اشرف شد.

علامه سیدمحمدحسین طباطبایی تبریزی در اواخر اسفند سال 1324 از تبریز به قم مهاجرت و از همان آغاز خلأیی را در زمینه پرداختن حوزویان به قرآن و علوم عقلی احساس کرد.

وی ازسال 1325 شمسی دروس تفسیر خود را در قم آغاز و آنچه را که در آن جلسات گفته می شد، مکتوب می ساخت تا اینکه نخستین جلد المیزان درسال 1334 منتشر شد و نگارش این تفسیر شگرف حدود 17 سال به طول انجامید.


نوشته شده در   سه شنبه 12 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode