ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 اسفند 1393     |     کد : 85696

اشعار شهریار در مدح علی (ع) و ولایت با اقتباس از آیات قرآنی بوده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ولایت فقیه در این عصر از سوی دگراندیشان لاابالی مورد ظلم قرار می‌گیرد، گفت: اشعاری را که شهریار در مدح علی (ع)، انقلاب و ولایت فقیه سروده با اقتباس از آیات قرآنی بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ولایت فقیه در این عصر از سوی دگراندیشان لاابالی مورد ظلم قرار می‌گیرد، گفت: اشعاری را که شهریار در مدح علی (ع)، انقلاب و ولایت فقیه سروده با اقتباس از آیات قرآنی بوده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در همایش علمی پژوهشی استاد شهریار و قرآن اظهار داشت: قرآن مجید برای خود عنوان نور را انتخاب کرده است و همانطوری که نور ظاهری دارای خواص سرعت بالای سیر و عامل تشخیص اشیاء از همدیگراست، نور معنوی قرآن نیز چنین خواصی را دارد.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) در طول مدت 10 سالی که در مدینه به تبلیغ دین اسلام می‌پرداختند توانستند 13 میلیون پیرو را به این آیین استوار هدایت کنند نور معنوی قرآن به سرعت از جزیره العرب تا کنار اقیانوس اطلس را درخشان کرد چرا که قوانین این دین آسمانی انطباق کاملی با فطرت انسان داشته و به سرعت در قلوب مومنین رسوخ می‌کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از اسامی قرآن کریم فرقان یعنی جدا کننده حق از باطل است، اظهار داشت:  بعضی از شعرا نهایت استفاده را از نور معنوی قرآن مجید و همچنین تمسک به اهل بیت به عمل آوردند و با الهام از آیات نورانی کلام الله مجید و روایات نافذ اهل بیت علیهم السلام اشعار تحسین برانگیزی را در تاریخ شعر و ادب جهان ثبت کردند.

مجتهدشبستری با اشاره به اشعار شاعرانی مثل دبل، کمیت و حسان ابن ثابت در زمان حیات نبی مکرم اسلام، خاطرنشان کرد: وقتی روسل خدا تبع شاعری حسان را ملاحظه فرمودند از او خواستند تا حقایق اسلام و قرآن را از طریق نظم به مردم تفهیم کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از زمان پیامبر و ائمه اطهار شاعران متعهد، مخلصی در دامان اهل بیت عصمت و طهارت پرورش یافتند و پس از آن شاعرانی چون حافظ شیرازی که بحق حافظ قرآن بود، این سیره را ادامه داده و در عصر معاصر نیز شاعرانی چون اقبال پاکستانی و استاد عابد در تبریز به منصه ظهور رسیدند.

وی شهریار را مایه فخر و آوازه شهر تبریز در جهان دانست و عنوان کرد: شهریار بویژه در سال های پایانی عمر خود بسیار از قرآن مجید الهام می گرفت و اشعاری را که در مدح علی(ع)، انقلاب و ولایت فقیه سروده با اقتباس از آیات قرآنی بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آرامش امروز کشور در سایه وجود ولایت فقیه است، یادآور شد: مرحوم شهریار در اثر انس با قرآن و اهل بیت(ع) عاقبت بخیر شد و به سمت انقلاب و ولایت فقیه رفت تا آیت الله خامنه‌ای در وصف او بیان کنندک شهریار دوران معنوی و عرفانی زیبایی را گذراند و از قرآن بیشترین بهره را گرفت و از انقلاب اسلامی نیز استقبال خوبی کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode