ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1389     |     کد : 8562

ويژگي هاي ايرباس آينده

شرکت ايرباس در نمايشگاه هوانوردي "فارنبورو" طرحي از هواپيمايي جديد و شفاف را به نمايش گذاشته که ميزان فناوريهاي به کار گرفته شده در آن به حدي است که خود شرکت نيز امکان ساخت آن را تا آينده اي نه چندان نزديک ممکن نمي داند...

شرکت ايرباس در نمايشگاه هوانوردي "فارنبورو" طرحي از هواپيمايي جديد و شفاف را به نمايش گذاشته که ميزان فناوريهاي به کار گرفته شده در آن به حدي است که خود شرکت نيز امکان ساخت آن را تا آينده اي نه چندان نزديک ممکن نمي داند.
به گزارش خبرگزاري مهر، از ميان تمامي فناوريهاي پيشرفته هوانوردي در نمايشگاه بين المللي فارنبورو در انگلستان، چشم انداز آينده نگرانه طراحان "ايرباس" يکي از بهترينها بوده است.
اين شرکت هوانوردي نمونه هواپيماي 2030 خود را در اين نمايشگاه به نمايش گذاشت که ترکيبي از روياي کابينهاي خود تميز شونده، بدنه بسيار بلند، بالهاي نازک، دم U شکل و طراحي هوشمندانه دماغه که مي تواند کارايي هواپيما را بهبود ببخشد خواهد بود.
ايرباس تاييد کرده که اين هواپيما کمي تخيلي به نظر مي رسد اما ارزش تصور کردن آن را دارد که با ادامه پر شتاب دستيابي به چنين پيشرفتهايي با استفاده از فناوريهاي موجود، صنعت هوانوردي به چه کارايي‌هايي خواهد رسيد.
بخشهاي مختلف اين هواپيماي جديد از اين قرارند:
- صندلي هاي هوشمند و پاک که از فيبرهاي گياهي ساخته شده و متناسب با نياز مسافران تغيير حالت مي دهند.
- بدنه شفاف که چشم اندازي 360 درجه به وجود خواهد آورد.
- استفاده از سلولهاي انرژي زاي حرارتي که حتي با حرارت بدن انسان نيز بتوان انرژي مورد نياز بخشهايي از هواپيما را توليد کرد.
- مواد خود تميز شونده که از ذرات آب براي زدودن غبارها و آلودگي هاي بيماري زا استفاده مي کنند.
- نمايش هلوگرافيک دکوراسيون مجازي تا مسافران بتوانند کابينهاي خود را به محيط مورد علاقه و مورد نياز خود تبديل کنند.
بر اساس گزارش پاپ ساينس، ايرباس با شرح اين ويژگي ها اعلام کرد اين هواپيما هنوز در حد ايده باقي مانده است و ممکن است در زمان عملي شدن ساخت آن تمامي اين فناوري ها را نتوان در يک جا گرد هم آورد.


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode