ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1393     |     کد : 85407

امام جمعه مهربان: تحریم صدور گاز توسط ایران باعث به هم خوردن معادلات تحریم می‌شود

امام جمعه شهر مهربان گفت: دیدگاه خلاقانه و مبتکرانه مقام معظم رهبری در خصوص تحریم در مقابل تحریم، بهترین واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا است و تحریم صدور گاز و نفت توسط ایران باعث به هم خوردن معادلات تحریم می‌شود.


امام جمعه شهر مهربان گفت: دیدگاه خلاقانه و مبتکرانه مقام معظم رهبری در خصوص تحریم در مقابل تحریم، بهترین واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا است و تحریم صدور گاز و نفت توسط ایران باعث به هم خوردن معادلات تحریم می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و با اشاره به حضور بیشتر و باشکوه تر مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال قبل، تصریح کردند، مقام معظم رهبری فرمودند: زبان من برای تشکر از ملت بزرگ ایران، و توصیف حضور مردم در راهپیمایی واقعاً قاصر است.
امام جمعه مهربان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی دلیل اصلی شکوه و عظمت راهپیمایی 22 بهمن را، حضور مردمی در صحنه و محول شدن امور به دست مردم دانست و فرمودند، در هر زمان که در مسائل کشور، حضور مردمی وجود داشته است، ما این چنین معجزه‌ای را همواره مشاهده کرده‌ایم.
خطیب جمعه مهربان، محور دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری را واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری، دیدگاه خلاقانه و مبتکرانه تحریم در مقابل تحریم را مطرح و تصریح کرد: ایران از نظر ذخایر نفتی و گازی در مجموع کشور اول دنیاست و تحریم این دو کالای اساسی منجر به هم ریختن معادلات تحریم خواهد بود.
جلیلی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را لازمه اقتصادی مقاومت عنوان کرد و افزود: کاهش وابستگی به نفت، فسادستیزی و امنیت اقتصادی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه مهربان، دانش محوری و اقتصاد دانش بنیان و به تبع آن ارتقای بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف را از دیگر محورهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: حمایت و مصرف محصولات داخلی باید به عنوان یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری به یک نکته اساسی اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها، هشدارهای زیادی داده شده و تلاش‌های بسیاری هم انجام شده است اما نه آن هشدارها کافی است و نه آن تلاش‌های مسئولان و با تلاش‌های جدی‌تر و کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی، ما می‌توانیم در مقابل هیاهو و اقدامات دشمنان در موضوع تحریم‌ها ایستادگی کنیم و هدف‌های آنها را ناکام بگذاریم.
جلیلی در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت یکم اسفند ماه سالروز شهادت شهید محلاتی اظهار داشت: حمله جنگنده رژیم بعث عراق که با نقض قانون هوایی کشور و قوانین بین‌المللی به هواپیمای مسافربری در سال 1364 صورت گرفت، منجر به شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین محلاتی، نماینده محترم حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و 40 نفر از هموطنان عزیزمان شد که این روز به نام روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.
امام جمعه مهربان با گرامیداشت پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی این دانشمند بلند پایه ایران، روز مهندسی را به تمام مهندسان ایران اسلامی تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که با دانش به روز و پشتکار و تلاش بی‌همتای مهندسان فرهیخته کشورمان همواره راه‌های ناهموار و دشواری را پشت سر بگذاریم و برای آبادانی کشور کوشا باشیم.
خطیب جمعه مهربان با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) که در کشورمان به نام روز پرستار نامگذاری شده است، افزود: شغل پرستاری یکی از شغل‌های مقدس و در عین حال سخت است و رسیدگی به مشکلات بیماران عبادت عظیمی است.
جلیلی افزود: پرستاران بدون هیچ گونه ادعایی در خدمت بیماران هستند و بنده از تریبون مقدس نماز جمعه از زحمات و تلاش‌های تمام پرستاران سختکوش، دلسوز و متعهد در کشورمان تقدیر و تشکر می‌کنم.


نوشته شده در   جمعه 1 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode