ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 تير 1389     |     کد : 8518

سال 2010 در رده‌ گرمترين سال ها قرار گرفت

کارشناسان از آب شدن يخچال هاي طبيعي و خشکسالي هاي طولاني مدت به دليل گرماي قابل توجه سال 2010 اظهار نگراني کردند...

کارشناسان از آب شدن يخچال هاي طبيعي و خشکسالي هاي طولاني مدت به دليل گرماي قابل توجه سال 2010 اظهار نگراني کردند.
دنيا در حال سپري کردن گرمترين سال هاي خود است و بر اساس اعلام موسسه ملي اقيانوسي و جوي آمريکا قسمت هاي وسيعي از کانادا ، آفريقا ، اروپا و آسياي شرقي با گرماي بي‌سابقه ‌اي روبرو شده است.
ارقام منتشر شده توسط اين موسسه نشان دهنده اين است که از ميان آماري که از سال 1880 تا به امروز ضبط شده سال 2010 گرمترين سال ها شناخته شده است. به طوري که 6 ماهه اول سال 2010 از 6 ماهه اول سال 1998 به مراتب گرمتر بوده است. ماه June سال 2010 در رده 304 امين ماه متوالي در قرن بيستم است که دماي ترکيبي سطح و خاک زمين به طور حيرت انگيزي بالا رفته است.
رئيس مطالعات اقليمي اين موسسه گفت: بالا رفتن دماي جهاني ممکن است موجب خشکسالي هاي جدي و آسيب زدن به بازدهي محصولات در مناطق مختلف دنيا شود.
در همين حال 19 منطقه در پايتخت روسيه وضعيت اضطراري اعلام کردند و اين در حاليست که دماي اين مناطق به 37 درجه رسيد.
سخنران روسيه در اين زمينه گفت: در 130 سال گذشته اين کشور با اينگونه خشکسالي مواجه نشده است. به گفته‌ مقامات روسيه تقريبا 25 ميليون هکتار از محصولات زراعي در مناطق مرکزي و اروپايي روسيه به علت خشکسالي تخريب شده است.
در بريتانيا نيز از سال 1929 تاکنون ، امسال خشکترين سال است. استفاده از شلنگ آب نيز در قسمت شمالغربي انگليس براي مصارف شخصي ممنوع شده است. در برلين هم استفاده از استخرهاي شخصي به دليل اينکه حجم زيادي از آب را به هدر مي‌دهند ممنوع شد. در عوض پيشنهاد شده براي فرار از گرما شهروندان از استخرهاي عمومي استفاده کنند.
آب شدن يخچال هاي طبيعي موجب نگراني زيادي شده به طوري که به گفته کارشناسان در ماه June يخ درياي آرکتيک بدليل آب شدن به باريکترين حالت خود رسيده است.

مهر


نوشته شده در   چهارشنبه 30 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode