ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 بهمن 1393     |     کد : 85165

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم/ تبریز عطر و بوی معنوی می گیرد

با برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از پنجم اسفند ماه درتبریز، فضای این شهر غرق در معنویت می شود.

با برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از پنجم اسفند ماه درتبریز، فضای این شهر غرق در معنویت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری مسابقات قرآن کریم در شهر تبریز از روز پنج تا ۱۱ بهمن ماه سال جاری فرصت مناسبی را پدید می آورد  تا طراوت قرآنی در بطن خانواده ها و همچنین در بین تمامی آحاد جامعه و مردم استان رسوخ پیدا کند.

برگزاری محافل قرآنی در سراسر استان تا زمان آغاز مسابقات

حجت السلام سید شهاب الدین حسینی با اشاره به جزئیات برگزاری این دوره از مسابقات به خبرنگار مهر گفت: از روز ۱۲ بهمن ماه امسال هر روز شاهد برگزاری بیش از هفت محفل قرآنی در سراسر استان بوده ایم که مقرر شده است تا زمان برگزاری مسابقات بیش از ۲۰۰ محفل قرآنی در استان برگزار شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به تشکیل ۲۰ کمیته تخصصی به منظور برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز گفت: ریاست این مسابقات بر عهده جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی است.

وی از آمادگی برای پذیرش ۳۵ هزار نفر برای استفاده دوست داران قرآن از این مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از قاریان کشوری برگزار خواهد شد.

حجت السلام حسینی از تلاش های این مجموعه برای پخش اینترنتی مسابقات خبر داد و گفت: تلاش می کنیم مسابقات به صورت اینترنتی پخش شود

افتتاح دانشکده علوم قرآنی همزمان با مسابقات قرآنی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: همزمان با برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، دانشکده علوم قرآنی نیز به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و از اول مهر ماه فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در رشته های مدیریت و قرآن، اقتصاد و قرآن و روانشناسی و قران آغاز خواهد کرد.

بیست و هفتمین مسابقات قرآنی شاهرود

حجت السلام حسینی افزود: همایش علامه طباطبایی و قرآن و همایش شهریار و قرآن نیز با حضور اساتید برجسته همزمان با برگزاری مسابقات قرآنی در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این همایش گفت: این همایش با سخنرانی دکتر دینانی و آیت الله محمد باقر تحریری در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: همایش شهریار و قرآن نیز با نگاه به رویکرد قرآنی استاد شهریار و تاثر قرآن در آثار وی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.

ایجاد طراوت قرآنی در استان با برگزاری این دوره از مسابقات

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تاثیرات این مسابقات در فضای روحی جامعه و با تاکید بر ضرورت عمق بخشی بر محتوای فرهنگی آن گفت: با توجه به منویات قرآنی مقام معظم رهبری، عمق بخشی محتوای فرهنگی مسابقات و ارتقای سطح تاثیرگذاری آن بر آحاد مردم از جمله مهمترین اهداف کمیته فرهنگی این مسابقات است.

حسن استوار آذر ادامه داد: برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی به منظور جذب و سوق دهی اقشار مختلف مردم به انس بیشتر با قران کریم نیز ضروری است.

وی با اشاره به برنامه های کمیته فرهنگی قبل و حین برگزاری این مسابقات ادامه داد: برگزاری طرح قرآن بخوانید، شناسایی و برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان قرآنی با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقه فرهنگی در داخل سالن مسابقات و اجرای مسابقه پیامکی برای عمومی مردم در سطح استان از جمله برنامه های کمیته فرهنگی محسوب می شود.

استوار آذر با بیان اینکه این مسابقات موج عظیمی از طراوت قرآنی را در بین عموم مردم ایجاد می کند، گفت: گرایش ذاتی مردم به قران و باورهای دینی بر هیچ کس پوشیده نیست از این رو ما باید بستر و فضای مناسب برای بروز این اعتقادات را فراهم کنیم.

وی افزود: تمام تلاش ما جذب و سوق دادن اقشار مختلف مردم به برنامه های قرآنی است و امیدواریم برکات این مسابقات در استان ما جاری باشد.

بهره گیری از آموزه های قرآنی برای همگان ضروری است 

صادق نجفی نیز با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات گفت: تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه مسابقات سراسری قرآن کریم به کار خواهیم بست.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر تعامل سازنده شهرداری تبریز و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: به تمامی مدیران ارشد شهرداری دستور داده ایم تا در خدمت این مسابقات باشند.

وی ادامه داد: بهره گیری از آموزه های قرآنی برای همه ما ضروری است از این رو فضای شهر تبریز را به عطر قرآنی مزین خواهیم کرد.

نجفی برگزاری باشکوه این مسابقات را ضروری دانست و گفت: فعالیت در عرصه قرآنی برای همه ما واجب است و باید از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به آغاز به کار دانشکده علوم قرآنی در آینده نزدیک در تبریز گفت: این اقدام قابل تقدیر است و شهرداری تبریز نیز تمام همت خود را برای افتتاح باشکوه این دانشکده به کار خواهد گرفت.

مسابقات قرآنی

اساتید برجسته قرآنی باید در استان حضور داشته باشند

دبیر کمیته اجرایی این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ محفل قرآنی در استان برگزار شده است، گفت: قاریان بنام کشوری در این محافل حضور دارند که استفاده از توان و تجربه قاریان کشوری از جمله شاخص ترین برنامه های این محافل است.

حجت السلام احمد نیکنام با اشاره به استفاده از چهره های برتر قرآنی استان در تصمیم گیری های برنامه های مختلف مسابقات اظهار کرد: اقشار مختلف مردم را درگیر این مسابقات می کنیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مسابقات در سالن های اجرایی خلاصه نشود و تاثیر آن در کل جامعه پدیدار باشد.

وی با اشاره به ضرورت حضور اساتید برجسته قرآنی در استان اظهار کرد: جلسات آمادگی متسابقین استانی با حضور اساتید برجسته کشور برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی این دوره از مسابقات همچنین از برگزاری برنامه های متنوع تا از آغاز مسابقات خبر داد و گفت: شد طرح قرآن بخوانید به طور مستمر قبل و حین برگزاری مسابقات در سازمان ها و ادارتی همچون آموزش و پرورش، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و صدا وسیما برگزار می شود و همچنین برگزاری مراسم تجلیل و گرامیداشت نخبگان قرآنی استان در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

حجت السلام نیکنام از برگزاری مسابقات قرآن بخوان جایزه بگیر در استان خبر داد و گفت: در این طرح تلاش خواهیم کرد همه مردم را درگیر موضوعات قرآنی کنیم.

مسابقات قرآنی

سالن ویژه برای خبررسانی سریع خبرنگاران فراهم می شود

 دبیر کمیته روابط عمومی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ها در برگزاری این سری از مسابقات گفت: تولید اخبار و گزارش هایی با محتوای قرآنی قبل از برگزاری مسابقات می تواند به ایجاد فضای معنوی در استان کمک کند.

رحیم عبدالجباری از اختصاص مکان ویژه خبرنگاران در زمان برگزاری مسابقات خبر داد و گفت: کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی مسابقات سالن اختصاصی با تمام امکانات خبری را برای خبرنگاران در نظر گرفته است.

وی با اشاره به شروع فضا سازی شهری قبل از برگزاری مسابقات گفت: کمیته شهری به همت شهرداری تبریز با تمام توان برای کمک به برگزاری باشکوه مسابقات پای کار آمده است.

عبدالجباری اجرای برنامه های متنوع قرآنی از طریق صدا و سیمای استان را از دیگر برنامه هایی قبل و حین برگزاری مسابقات دانست و گفت: صدا و سیمای استان مسئولیت برگزاری و پخش برنامه های مسابقات سراسری قرآن را از شبکه های استانی و کشوری العالم، شما و سحر را در برنامه خود دارد.

....................................................

گزارش: فائزه زنجانی


نوشته شده در   يکشنبه 26 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode