ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393     |     کد : 85049

امام جمعه مراغه: قیام 29 بهمن حرکتی افتخارآفرین برای آذربایجان است

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: قیام 29 بهمن تبریز حرکتی افتخارآفرین برای مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.


عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: قیام 29 بهمن تبریز حرکتی افتخارآفرین برای مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه قیام 29 بهمن مردم تبریز در دوران قبل از انقلاب، مهمترین عامل برای وحدت انقلابیون و مردم در برابر رژیم طاغوت بود، افزود: این قیام جرقه آتش مخالفت مردم ایران با رژیم طاغوتی پهلوی را بیشتر شعله ور کرد.

وی با بیان اینکه این قیام قهرمانانه زمینه خیزش عمومی ملت ایران را فراهم کرد، گفت: مردم آذربایجان در این واقعه با به نمایش گذاردن غیرت دینی و ولایتمداری خود، خاطرات انقلاب مشروطه را بار دیگر زنده کردند.

خطیب جمعه مراغه با اشاره به اینکه عاملان رژیم پهلوی با اهانت به مردم و دین اسلام احساس مردم را جریحه دار کرده بودند، ادامه داد: قیام 29 بهمن تبریز برای اعلام انزجار از این اهانت و بزرگداشت چهلم شهدای 19 دی قم انجام شد.

حجت الاسلام پورمحمدی، خاطرنشان کرد: این قیام به رهبری روحانیت انجام و در نهایت با وحدت مردم و حرکت ضد طاغوتی آنان، موجب شکستن ستون فقرات رژیم شاهنشاهی شد.

وی با قدردانی و تشکر از حضور پرشور و حماسه آفرین مردم مومن و انقلابی مراغه در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ملت ایران همصدا با هم و با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، اتحاد و همبستگی خود را بار دیگر نشان دادند.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار کرد: هدف مردم از انقلاب اسلامی، برقراری عدالت و رهایی از ظلم و ستم دژخیمان پهلوی بود و امام خمینی (ره) با تاسی از قیام امام حسین (ع)، ملت ایران را به آزادگی دعوت و از قید اسارت رژیم پهلوی رها کرد.

وی با بیان اینکه ملتی که تحت فرامین ولی فقیه باشد، هیچ ظلم و ستمی بر آن ها چیره نمی شود، گفت: اکنون ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی با اتحاد، تا آخرین نفس در مقابل کشورهای بیگانه، پای این انقلاب ایستاده اند.

مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 24 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode