ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393     |     کد : 85041

امام جمعه شهر مهربان: ملت ایران عزت و استقلال خود را به بهای ناچیز نمی‌فروشد

امام جمعه شهر مهربان به پیام خارجی حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره کرد و گفت: ملت ایران اسلامیت و استقلال خود را در مقابل بهای ناچیز در طبق فروش نمی‌گذارند و مبادا غرب دچار اشتباهات محاسباتی شود.


امام جمعه شهر مهربان به پیام خارجی حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره کرد و گفت: ملت ایران اسلامیت و استقلال خود را در مقابل بهای ناچیز در طبق فروش نمی‌گذارند و مبادا غرب دچار اشتباهات محاسباتی شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با قدردانی از موقعیت‌شناسی ملت بزرگ ایران اسلامی اظهار داشت: شکوه حماسه حضور مردم با به تصویر کشیده شدن یکی از جلوه‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی در یوم الله 22 بهمن نشانه شجاعت، بصیرت و موقعیت‌شناسی مردم ایران است.
خطیب جمعه مهربان به توصیف شایسته ملت بزرگ ایران اسلامی از نگاه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: حضرت امام راحل در توصیف ملت ایران فرموده بودند، «در تمام دنیا مردمی به خوبی مردم ایران پیدا نمی‌شود و این ملت نمونه، نزد خداوند ارزشی عظیم دارد».
وی حضور گسترده و حماسی ملت بزرگ ایران در راهپیمائی یوم‌الله 22 بهمن را نشانه وحدت بین آحاد مختلف مردم عنوان کرد و افزود: حضرت امام راحل (ره) در این خصوص فرموده‌اند، «اگر بخواهیم به مقاصد خود و کشورمان برسیم همه باید با هم باشیم».
حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی به پیام‌های حضور مردم اشاره کرد و افزود: حضور مردم در راهپیمائی یوم‌الله 22 بهمن دارای 2 پیام داخلی و خارجی بود.
امام جمعه مهربان به پیام داخلی حضور مردم اشاره و تاکید کرد: پیام حمایت از گروه مذاکره کننده، بار سنگین مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.
خطیب جمعه مهربان به پیام خارجی حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره کرد و افزود: پیام خارجی این حضور برای دشمنان و گروه مذاکره کننده 1+5 آن است که خیال نکنند این ملت عزت، اسلامیت و استقلال خود را در مقابل بهای ناچیز در طبق فروش بگذارند و مبادا دچار اشتباهات محاسباتی شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی از حضور متعهدانه و مسئولانه اهالی و اقشار مختلف مردم و مسئولان بخش مهربان و شهرهای مهربان، شربیان، دوزدوزان و روستاهای تابعه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن برگزار شده در شهرهای سه گانه قدردانی کرد.
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و 25 بهمن و سالروز صدور حکم تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر اعدام سلمان رشدی را مورد یادآوری قرار داد و افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند، غفلت از اعدام سلمان رشدی اهانت‌های مجدد علیه مقدسات اسلامی را در پی دارد.
خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز و آذربایجان در 29 بهمن ماه 56 اظهار داشت: 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز بازگو کننده انقلابی بودن مردم آذربایجان است.
جلیلی افزود: مردم آذربایجان در موقعیت‌های مختلف در کشور تعیین کننده بوده‌اند و به تعبیر مرحوم آیت‌الله شهید قاضی طباطبائی، تبریز و‌ آذربایجان مانند (داش قازان) می‌ماند که دیر می‌جوشد ولی وقتی جوشید حالا حالاها خنک نمی‌شود.
امام جمعه مهربان افزود: مردم تبریز و آذربایجان در عصر انقلاب یکی از شهرها و استان‌های مهم سیاسی بود که نقش بی‌بدیلی را ایفا کرد و یکی از نمونه‌های این تیزبینی، قیام 29 بهمن بود که در پی اربعین شهدای 19 دی در شهر قم انجام گرفت و در تائید این تیزبینی باید به جریان فتنه سال 88 نیز اشاره کرد که مردم تبریز در 8 دی مقدم بر سایر شهرها برای محکومیت فتنه در صحنه حاضر شدند.
خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن تبریز، افزود: یکی از افتخارات اهالی مهربان نیز مشارکت و حضور در قیام 29 بهمن مردم تبریز در حمایت از انقلاب اسلامی است، به طوری که هفت تا هشت نفر از اهالی مهربان در آن روز دستگیر شده و به زندان افتاده بودند که برخی از آنها به رحمت خدا رفته‌اند که به روح شان درود و صلوات می‌فرستیم و برای یادگاران آن قیام موفقیت و سربلندی آرزو می‌کنیم.


نوشته شده در   جمعه 24 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode