ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393     |     کد : 85027

بیماری آنفلونزا در آذربایجان‌شرقی تحت کنترل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیماری آنفلونزا در استان تحت کنترل است، گفت: این بیماری، حالت اپیدمی ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیماری آنفلونزا در استان تحت کنترل است، گفت: این بیماری، حالت اپیدمی ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید شبستری صبح امروز در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) تبریز و نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر شیوع بیماری آنفلونزا در استان، جلسه‌ای با حضور دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان استان، برای بررسی روند کلی این بیماری تشکیل شد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه موضوع خاصی در این خصوص وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه ایام پیک این بیماری فصل پاییز است و تا امروز هم، فصل زمستان به معنای واقعی در استان ما آغاز نشده بود، احتمال می‌دهیم که با آغاز بارندگی‌ها پیک اصلی کاهش یابد.
شبستری با بیان اینکه این بیماری جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد، افزود: تمهیدات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان بهداشتی در جهت مقابله و پیشگیری و آموزش به عموم مردم، اتخاذ شده است.
وی با اشاره به اینکه این بیماری ویروسی، از طریق تماس مستقیم انتقال می‌یابد، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های امام رضا و سینا برای کنترل و درمان این بیماری از آمادگی کامل برخوردار هستند.
وی با توضیح اینکه روند درمانی افراد مبتلا به این بیماری به حالت طبیعی و عادی در جریان است، در خصوص احتمال ورود این بیماری از خارج از مرزهای کشور، نیز گفت: هیچ‌گونه دلیلی بر اینکه بیماری از خارج از کشور وارد شده باشد نیست، با این همه تمهیدات لازم برای کنترل آن در مبادی ورودی کشور انجام می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار، آموزش همگانی و رعایت مراقبت‌های فردی و عمومی را از محورهای اصلی پیشگیری از آنفلونزا عنوان کرد.
گزارش فارس حاکی است، سعید شبستری معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن عیادت از تعدادی از بیماران مبتلا به آنفلونزا، در جریان نحوه پیشگیری و سیر درمان آنها قرار گرفت و سپس در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیران بهداشتی و درمانی، روند این بیماری را مورد بررسی قرار داد.
براساس این گزارش، آنفلونزا، بیماری ویروسی است که دستگاه تنفس فوقانی و تحتانی را درگیر می‌کند.
مواردی از روش‌های مراقبت و پیشگیری در انسان شستشوی دائم دست‌ها با آب و صـابون (به خصوص بین انگشتان، زیر ناخن‌ها، کف و مچ دست حداقل به مدت 15 ـ 10 ثانیه و آبکشی کامل دست‌ها، قبل ازصرف غذا و بعد از سرفه یا عطسه)، پوشاندن دهان هنگام سرفه یا عطسه و معدوم ساختن صحیح دستمال‌ها پس از استفاده (ترجیحاً از دستمال کاغذی استفاده شود).

پرهیز از تماس با دیگران در موقع بیماری، نوشیدن مایعات زیاد (نیاز به مایعات در زمان مقابله بدن با عفونت‌ها به ویژه با مصرف داروها افزایش می‌یابد) از موارد دیگر پیشگیری از این بیماری است.


نوشته شده در   جمعه 24 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode