ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 دي 1393     |     کد : 83602

نخستین حضور تیم ملی هندبال ایران در آوردگاه جهانی/ میدانی سخت و پرخطر

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان درحالی از روز پنجشنبه در دوحه قطر آغاز می‌شود که تیم ملی مردان ایران پس از چند دوره ناکامی در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان درحالی از روز پنجشنبه در دوحه قطر آغاز می‌شود که تیم ملی مردان ایران پس از چند دوره ناکامی در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردان هندبال ایران در این دوره از مسابقات در گروه دوم بازی ها با تیم پرافتخار، صاحب نام و مطرح جهان همچون کروواسی که دارای یک عنوان قهرمانی جهان در سال 2003 و دو نایب قهرمانی جهان در سالهای 1995 و 2005 و یک مقام سومی در دوره گذشته بازی هارا یدک می‌کشد، به همراه تیم‌های مقدونیه، تونس، بوسنی و اتریش همگروه است.

تیم ملی هندبال ایران که برای نخستین بار است در مسابقات مردان جهانی حضور پیدا کرده است روز جمعه در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی بوسنی خواهد رفت تا اولین تجربه جهانی خود را کسب کند. ملی‌پوشان ایران در دور مقدماتی مسابقات که بصورت دوره‌ای برگزار خواهد شد به ترتیب در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه با تیم ملی هندبال کشورهای مقدونیه، کروواسی، اتریش و تونس به میدان می‌رود.

هندبال در کشورمان از یک قدمت حدود پنجاه ساله برخوردار است. این رشته ورزشی زیبا و مفرح که به نوعی مادر ورزش‌های توپی لقب گرفته توسط دکتر علی محمد امیر تاش از سال 1344 بطور رسمی مطرح شد  و سپس در سال1347 در اداره کل تربیت بدنی آموزش و پرورش به عنوان یکی از رشته‌های رسمی مسابقات آموزشگا ههای کشور جای خود را باز کرد و پذیرفته شد و دبیرستان البرز به عنوان اولین میعادگاه ورزش هندبال برای تمرین علاقمندان و تعلیم مربیان و داوران انتخاب شد.

جعفر گلبابایی کارمند عالیرتبه وقت وزارت آموزش و پرورش به عنوان اولین مسئول هندبال در آموزشگاهها و دکتر امیرتاش (بنیانگذار ورزش هندبال) به عنوان مشاور فنی ایشان انتخاب و معرفی شدند.

در زمستان سال 1349 و ساعت 5 بعدازظهر روز 8 بهمن 1349 اولین دیدار خارجی بین بهترین ورزشکاران منتخب وقت ایران و کویت بطور رسمی در سالن ورزشی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد که بازیکنان و قهرمانان برتر هندبال کشورمان جهانگیرآغاسی بیک، مهدی اسلامی، رضا اسداللهی، علی پژمان، محسن حاجیلو، احمد دقیقی، عباس قاجاریه، رضا محمدی سخا، مسعود مرزآبادی، محمد تقی ناری، رضا نیشابوری و مرحوم حسین یوسف خانی در آن عضویت داشتند و  علی اکبر لطفی و حسین داریا بعنوان مربی تیم را همراهی می کردند.

و حال امروز بعد از گذشت چهل و چهار سال از آن بازی تاریخ ساز که به عنوان اولین بازی خارجی برای هندبال کشورمان لقب گرفت و یا به عبارتی بعد از حدود 16000 روز در زمستانی دیگر چشم و امید خانواده هندبال ایران عزیزمان بدست های توانمند مردان تیم ملی هندبال دوخته شده است .

تیم هندبال مردان کشورمان با حداقل دیدار های تدارکاتی خارجی و دیدن میادین معتبر و بازی با بزرگان این رشته و با کمتریت تجربه جهانی پای در معتبر ترین میدان هندبال می‌گذارد. 


نوشته شده در   چهارشنبه 24 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode