ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 تير 1389     |     کد : 8360

خورشيد فردا مي گيرد

دبير اجرايي شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران با بيان اينکه خورشيد گرفتگي روز يکشنيه 11 جولاي (20 تيرماه) در اقيانوس آرام اتفاق مي افتد، گفت: اين پديده آسماني که دو ساعت به طول مي انجامد در آسمان ايران قابل رويت نخواهد بود.

دبير اجرايي شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران با بيان اينکه خورشيد گرفتگي روز يکشنيه 11 جولاي (20 تيرماه) در اقيانوس آرام اتفاق مي افتد، گفت: اين پديده آسماني که دو ساعت به طول مي انجامد در آسمان ايران قابل رويت نخواهد بود.
اسدالله قمري نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به خورشيد گرفتگي روز يکشنبه افزود: اين خورشيد گرفتگي در اقيانوس آرام خواهد بود و در ايران قابل رويت نيست.
وي به جزئيات اين خورشيد گرفتگي اشاره کرد و اظهار داشت: اين خورشيد گرفتگي از «کوک آيلند» در نزديکي نيوزيلند آغاز مي شود و در منطقه «کالاساته» آرژانتين به پايان مي رسد.
دبير اجرايي شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران با تاکيد بر اينکه بيشترين گرفت در اقيانوس آرام است خاطر نشان کرد: خورشيد روز يکشنبه 11 جولاي در اقيانوس آرام در منطقه اي به نام جزاير "ايستر آيلند" بيشترين گرفت را خواهد داشت.
به گفته قمري نژاد، اين خورشيد گرفتگي به مدت دو ساعت به طول مي انجامد.
خورشيدگرفتگي کلي سال 2010 روز يکشنبه 11 جولاي (20 تير) نيمکره جنوبي زمين و بخشهاي جنوبي اقيانوس آرام را تاريک مي کند.
اين خورشيدگرفتگي کلي زمان اوج آن 5 دقيقه و 20 ثانيه به طول مي انجامد. اين خورشيدگرفتگي از ساعت 18:15:15 به وقت گرينويچ آغاز مي شود و در ساعت 20:51:42 سايه آن به طور کامل از زمين خارج مي شود.
منطقه سايه خورشيدگرفتگي در بيشترين ميزان حدود 259 کيلومتر خواهد بود. خورشيدگرفتگي در نيمکره جنوبي و با عبور از اقيانوس آرام جنوبي اتفاق خواهد افتاد.
استوانه سايه ماه روي اقيانوس آرام جنوبي را تاريک مي کند در حالي که جزاير کوک و جزيره معروف ايستر تنها مناطق خشکي خواهند بود که به ملاقات خورشيدگرفتگي کامل مي روند.
مناطقي که در آنها خورشيدگرفتگي جزئي ايجاد شده از نيمسايه ماه ديده مي شود فضاي وسيعتري از اقيانوس آرام جنوبي و بخشهايي از آمريکايي جنوبي به ويژه آرژانتين، شيلي، پرو و بوليوي را مي پوشاند.
خورشيدگرفتگي بعدي که از نوع جزئي است 4 ژانويه 2011 رخ مي دهد.


نوشته شده در   شنبه 19 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode