ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 خرداد 1387     |     کد : 830

امام جمعه اهر بر تقويت مسائل معنوي در بين جوانان تاكيد كرد

حجت الاسلام جواد حاجي‌زاده در خطبه‌هاي نماز جمعه اهر افزود: علما، فرهنگيان و اساتيد با راهكارهاي علمي و تقويت و معرفي الگوهاي مناسب و بهره‌مندي از كارشناسان مختلف، نسل جوان را با افكار و انديشه‌هاي فرهنگ ناب اسلام محمدي آشنا ساخته و بيش از پيش زمينه حضور آنها را در مساجد، نماز جمعه و جماعات به عنوان مظهر حكومت ديني آشنا سازند.
وي بر اهميت تعليم،تعلم و تربيت در اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: از ديدگاه اسلام، علم، دانش و تلاش در جهت ارتقا آگاهي‌دهي به آحاد جامعه در اسلام از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است كه در اين راستا بايد در كنار تعليم و تعلم،به تربيت صحيح اسلامي و تزكيه بيش از پيش توجه كنيم.
خطيب جمعه اهر در بخش ديگري از سخنان خود قناعت و صرفه‌جويي را از آموزه‌هاي مهم ديني و سفارش دين مبين اسلام برشمرد و گفت: صرفه‌جويي بايد در تمامي زمينه‌ها لحاظ شود و به خصوص در سال‌جاري كه در آب و برق ساير انرژي‌ها نياز به صرفه‌جويي داريم همه بايد با صرفه‌جويي آن را به يك فرهنگ همگاني تبديل كنند.
حاجي‌زاده همچنين با اشاره به شهادت دكتر چمران، وي را يكي از ياران ارزشمند امام و انقلاب برشمرد كه نقش بسزايي را در پيروزي انقلاب، بعد از انقلاب و دفاع مقدس داشته است كه هرگز خدمات اين شهيد از يادها فراموش نخواهد شد.
وي همچنين با اشاره به تولد حضرت زهرا (س) و روز زن، بر نقش موثر بانوان در جامعه اسلامي و تربيت فرزندان همچنين حضور در تمامي صحنه‌هاي فرهنگي و اجتماعي تاكيد كرد و افزود: زنان جامعه اسلامي بايد با تاسي و الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)حفظ شعائر ديني، عفت و پاكدامني را سرلوحه برنامه‌هاي زندگي خود قرار دهند.
امام جمعه اهر در پايان با اشاره به سالگرد ترور ناموفق رهبر معظم انقلاب در سال 63 ، ايشان را عنايت خدواند براي رهبري امت اسلامي ذكر كرد و بر تبعيت از فرامين مقام عظماي ولايت تاكيد كرد.


نوشته شده در   جمعه 31 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode