ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 خرداد 1387     |     کد : 829

امام جمعه تبريز: ايران پيش شرطي را در فعاليت‌هاي هسته‌اي نمي‌پذيرد

ايت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) با اشاره به اينكه در بسته جديد پيشنهادي كشورهاي 1+5 ادامه گفتگوها منوط به تعليق غني‌سازي شده است، افزود: حرف اول و آخر دولت و ملت ايران اين است و بر اين باورند كه مسئله هسته‌اي يك پيشرفت علمي براي كشور بوده و هرگز از اين حق مسلم خود چشم‌پوشي نخواهند كرد.
وي تصريح كرد:بهره‌مندي از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي، عزم ملي و خواست آحاد ملت ايران است و هيچ اراده‌اي نمي‌تواند خللي در روند دستيابي اين حق مسلم ايجاد كند، چرا كه در چالش هسته‌اي ميان ايران و غرب، نقطه اتكا دولتمردان همواره اراده شكست‌ناپذير ملت بوده است.
خطيب جمعه تبريز در ادامه با بيان اينكه ايران هرگز تسليم خواسته‌هاي نامشروع غرب نمي‌شود، اظهار داشت: با توجه به اينكه رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش‌هاي خود اعلام كرد هر ابهامي درباره برنامه هسته‌اي ايران برطرف شده، پس ايران در بحث فعاليت‌هاي هسته‌اي خود تنها با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي سر و كار دارد.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و زن به ويژگي‌ها و برجستگي‌هاي شخصيت بي‌بديل بانوي بزرگ اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: دستيابي به رفتار مناسب با شأن زن مسلمان، نيازمند الگو و معيار است و بي‌ترديد حضرت فاطمه زهرا (س) كه مظهر نجابت، پاكي، عفاف و بزرگي بوده و بر پايه وحي تربيت يافته، بهترين الگوي رفتاري زندگي زنان مسلمان است.
خطيب جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي اين هفته نماز تبريز، حضرت فاطمه زهرا (س)را كوثر حقيقي خير و رحمت براي امت اسلامي دانست و افزود: پيروان و محبان اهل بيت (ع)بايد ضمن تقويت ارتباط قلبي و روحي خود با اين ستارگان درخشان، قدر آن را بدانند زيرا اين ارتباط معنوي وسيله‌اي براي كسب فيض معرفت، محبت، كمال و رشد است.
شبستري با تاكيد بر تلاش مضاعف رسانه‌ها براي تبيين فرهنگ فاطمي در كشور تصريح كرد: سرمايه‌گذاري در اين راستا باعث كاهش فاصله مردم از سيره و منش اهل بيت عصمت و طهارت خواهد بود چرا كه فقه شيعيان بر پايه مكتب جعفري است.
امام جمعه تبريز در پايان تصريح كرد: مسئولان با ترويج فرهنگ فاطمي و علوي در كشور تلاش كنند تا سيره فاطمي در جامعه ما محقق شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به تقارن تولد حضرت زهرا(س)و امام خميني (ره)تصريح كرد:خداوند با اين اتفاق مبارك آيه كوثر را عملا تفسير كرده چرا كه تولد امام خميني (ره) نه تنها براي ايران اسلامي بلكه براي كل جهان اسلام مايه بركت بود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به 30 خرداد، سالروز شهادت مصطفي چمران گفت: زحمات و خدمات اين شخصيت قبل و بعد از انقلاب براي همه روشن است. بايد همواره در جهت احيا و تقويت راه و فرهنگ شهدا بكوشيم و نجابت، پايداري و شجاعت شهيدانمان را به نسل جوان نشان دهيم تا از بروز گمراهي‌ها، جلوگيري كرده باشيم.
خطيب جمعه تبريز در بخشي از سخنان خود با اشاره به خاموشي‌هاي اخير در كشور، مردم استان را به صرفه‌جويي در مصرف برق و آب دعوت كرد.
وي گفت: در حاضر به گفته مسئولان برق استان مازندران، مردم با صرفه‌جويي 10 درصدي با خاموشي برق مواجه نيستند، از اين رو از مردم استان آذربايجان شرقي توقع داريم با صرفه جويي 10 درصدي مسئولان را در اين امر ياري كنند.


نوشته شده در   جمعه 31 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode