ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 تير 1389     |     کد : 8266

آذربايجان شرقي 368 بناي تاريخي دارد

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از وجود 368 بناي تاريخي در آذربايجان شرقي خبر داد...

 مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از وجود 368 بناي تاريخي در آذربايجان شرقي خبر داد.
تراب محمديدر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: اكثر اين ابنيه مربوط به دوره‌هاي صفويه و قاجاريه هستند و برخي نيز به دوران ايلخاني برمي‌گردند.
وي همچنين با بيان اينكه 200 خانه قديمي در تبريز وجود دارد، اظهار داشت: از اين تعداد تنها 15 درصد توسط دولت خريداري و مرمت شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اضافه كرد: بقيه خانه‌ها در دست اشخاص هستند و دولت سالانه دو خانه را خريداري و مرمت مي‌كند.
محمدي با تاكيد بر اينكه دولت از مرمت خانه‌هاي قديمي حمايت مي‌كند، افزود: مالك هر يك از خانه‌هاي قديمي كه تمايل داشته باشند ابنيه خود را مرمت كنند، در صورت داشتن ويژگي‌هاي تاريخي مي‌توانند تا 70 درصد هزينه‌ها را به عنوان تسهيلات دريافت كنند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي همچنين با بيان اينكه دستگاه‌هاي دولتي نيز مي‌توانند با خريد اين خانه‌هاي قديمي از آنها استفاده كنند، اظهار داشت: شهرداري و ساير دستگاه‌هاي دولتي مي‌توانند با خريد اين خانه‌هاي قديمي زمينه حضور در آنها و مرمت اين خانه‌ها را فراهم آورند چرا كه امكان خريد تمام اين خانه‌ها براي سازمان ميراث فرهنگي مقدور نيست.
محمدي با بيان اينكه به منظور افزايش جذب گردشگر، زمينه احداث هتل آپارتمان در استان نيز فراهم شده است، اظهار داشت: كار احداث دو باب هتل آپارتمان در تبريز به اتمام رسيده است كه اين دو هتل با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي احداث شده‌اند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي همچنين از راه‌اندازي 12 كمپ گردشگري جديد در استان خبر داد و گفت: دو مورد از اين كمپ‌ها به بهره‌برداري رسيده است و اميدواريم كمپ‌هاي باقيمانده نيز در آينده نزديك افتتاح شوند.


نوشته شده در   شنبه 12 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode