ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 آذر 1393     |     کد : 82208

امام جمعه میانه: سوء ظن، بی اعتمادی در جامعه تزریق می کند

امام جمعه میانه به اهمیت حسن ظن در جامعه اشاره کرد و گفت: سوء ظن سبب تزریق بی اعتمادی و تنش در جامعه می شود.

امام جمعه میانه به اهمیت حسن ظن در جامعه اشاره کرد و گفت: سوء ظن سبب تزریق بی اعتمادی و تنش در جامعه می شود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حامدی در خطبه های نماز جمعه این هفته میانه افزود: در جامعه ای که گرفتار سوء ظن شود، نمی توان کاری از پیش برد، اما حسن ظن در جامعه سبب بالا رفتن اعتماد، اتحاد و همبستگی، بهره برداری از پتانسیل های گروهی و در نهایت پیشرفت جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد سرمایه مهم زندگی اجتماعی است، گفت: نباید با سوء ظن های بی مورد سبب سلب اعتماد در جامعه شده و زمینه ساز گناه هایی از قبیل تجسس در امور دیگران، غیبت و تهمت شویم.

امام جمعه میانه با اشاره به 29 آذر آغاز هفته وقف، افزود: وقف، صدقه و احسان از سنت های دیرینه اسلامی است که بعد از مرگ انسان نیز ثواب آن جاری است.

حامدی از مسوولان به خاطر نبود تشکیلات مناسب برای اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: فقدان توجه و رسیدگی به این امر موجب کمرنگ شدن سنت حسنه وقف خواهد شد.

وی وقف را حق الله و حق الناس عنوان کرد و افزود: از مسوولان امور اوقاف انتظار می رود برای حل مشکلات اقدامات لازم را بعمل آورده و احقاق حق کنند تا مردم با رغبت و علاقه بیشتری به امور خیریه وقف بپردازند.

امام جمعه میانه با بیان اینکه شب یلدا مصادف با شب رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است، بر اجرای پرشور برنامه های مناسب در این روز تاکید کرد و خواستار رعایت شئون این روز در ایام دید و بازدید این شب شد.

وی باگرامیداشت شهادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت و با اشاره به حرکت سیل مشتاقان آن حضرت به سمت مشهد، گفت: این حرکت همانند سیل حرکت عظیم مردم در اربعین به سمت کربلا بوده و حرکتی ارزشمند است که نیازمند برنامه ریزی مناسب و صحیح از سوی مسوولان است.


نوشته شده در   جمعه 28 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode