ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 آذر 1393     |     کد : 81893

مفاهیم غربی از کتب درسی حذف شود/ ۲۴ هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های قرآنی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان با تاکید بر ضرورت حذف مفاهیم غربی و اروپایی از کتب درسی، گفت: در نظام آموزشی کشور باید از مفاهیم دینی بیش از پیش استفاده کنیم.

همایش موسسات قرآنی آذربایجان شرقی مطرح شد:

مفاهیم غربی از کتب درسی حذف شود/ ۲۴ هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های قرآنی


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان با تاکید بر ضرورت حذف مفاهیم غربی و اروپایی از کتب درسی، گفت: در نظام آموزشی کشور باید از مفاهیم دینی بیش از پیش استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مدیران موسسات و خانه های قرآنی آذربایجان شرقی شامگاه پنج شنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد که حجت الاسلام حمید عظیمی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بزرگترین قاریان و عاملان به قرآن کریم هستند، اظهار داشت: نزدیک به بیست میلیون نفر از عاشقان امام حسین (ع) به مناسبت اربعین حسینی در کربلا تجمع می کنند که در حقیقت این افراد با حضور خود نشان می دهند در مقابل افکار تکفیری و گروهک هایی همچون داعش ایستاده اند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر قرائت زیارت اربعین امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) فرموده اند که یکی از پنج ویژگی مهم مومن، خواندن زیارت اربعین است.

عظیمی در تبیین فرازی از زیارت اربعین گفت: امام حسین (ع) و یارانش برای حفظ دین و نجات مردم از ضلالت جانفشانی کردند و مهم ترین هدفشان این بود که مردم را به سوی علم و آگاهی رهنمون سازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گروهک هایی همچون داعش را مصداقی از آیه ۱۰۲ سوره مبارکه کهف عنوان کرد و گفت:  گروهک های تکفیری جاهل هستند چرا که فکر می کنند کار خوبی انجام می دهند در حالی که چنین نیست .

حجت الاسلام عظیمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پس از فروپاشی امپریالسم و مارکسیسم جهانی، بشریت بیش از پیش به اسلام روی آورده اند و روز به روز نیز بر تعداد مسلمانان جهان افزوده می شود، اظهار داشت: استکبار جهانی توسط گروهک ها و سازمان هایی همچون داعش و موساد می خواهد به اسم دین، دین را از بین ببرد.

حجت الاسلام عظیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: زیارات اربعین، جامعه کبیره، عاشورا و وارث در حقیقت زیارتی هستند که موضع گیری انسان ها را مشخص می کنند که در جبهه حق قرار دارند یا جبهه باطل.

حجت الاسلام عظیمی گفت: با توجه به نزدیکی به اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) موسسات قرآنی، قرائت زیارت اربعین را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

لزوم شفافیت موضع جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی سیاسی

حجت الاسلام عظیمی همچنین در ادامه سخنان خود بر لزوم شفافیت موضع جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی سیاسی تاکید کرد و گفت: ما مسلمان هستیم و باید در سیر تاریخ دین، موضع خود را شفاف کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مفاهیم غربی و اروپایی از کتب درسی حذف شود ادامه داد: در نظام آموزشی کشور باید از مفاهیم دینی و تدریس کتبی همچون صحیفه سجادیه بیش از پیش استفاده کنیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تعداد افراد تحت پوشش فعالیت های قرآنی استان را ۲۴ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: امسال، بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته قرائت و دو هزار نفر در رشته حفظ توسط اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی آموزش دیده اند.

وی تعداد حافظان دارای مدرک تخصصی در استان را ۱۹۵ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: تعداد حافظین ۱۰ یا ۲۰ جزء در استان، ۲۸۲ نفر است.

عظیمی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری ۱۲۰ محفل قرآنی در سال ۹۲ در سراسر استان خبر داد و افزود: سعی می کنیم که امسال بخصوص در دهه فجر، تعداد این محافل قرآنی را افزایش دهیم.

اهمیت مباحث قرآنی در جامعه نهادینه نشده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه متاسفانه اهمیت مباحث قرآنی آن چنان که باید و شاید در کشور احساس نمی شود، گفت: جایگاه قرآن و مباحث قرآنی در جامعه نهادینه نشده است.

سعید شبستری خیابانی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی

سعید شبستری خیابانی ادامه داد: حتی در کل دنیا، مسلمانان کشورهای دیگر نیز آن چنان که باید و شاید به قرآن و مفاهیم والای آن عمل نمی کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت برخی گروهک های تکفیری همچون داعش اظهار داشت: اعضای این گروهک ها که هنگام ارتکاب جنایات خود از لفظ بسم الله، لا اله الا الله و چنین عباراتی استفاده می کنند در حقیقت از قرآن سوء استفاده می کنند.

فعالیت های فرهنگی در مساجد بیش از پیش افزایش یابد

شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با  انتقاد از سوق دادن مساجد به فعالیت های اقتصادی ادامه داد: مساجد بزرگترین پایگاه های فرهنگی هستند و باید فعالیت های فرهنگی در مساجد بیش از پیش افزایش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از افزایش حسینیه ها و تکیه ها نیز انتقاد کرد و گفت: افزایش حسینیه و تکیه ها در بعضی موارد باعث می شود که عزاداری ها به خارج از مساجد سوق داده شود.

شبستری همچنین بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز در اشاعه فرهنگ قرآنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید سازمان ها و ارگان های فعال در حوزه قرآن، در شبکه ها و فضاهای مجازی نیز حضور داشته باشند و حتی الامکان در گستره وسیع، پیام های دینی و قرآنی ارسال کنند و همه باید بدانیم که حذف این فضاها یا شبکه های مجازی، مشکلی را برطرف نمی کند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد کشور، اقتصاد وابسته به نفت است، افزود: باید سعی کنیم که از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش استفاده کنیم چرا که تا زمانی که منتظر بودجه های دولتی باشیم نمی توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

رئیس هیات مدیره موسسات و خانه های قرآنی استان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مدیران موسسات قرآنی، سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، اظهار داشت: مسائل قرآنی و فعالیت های فرهنگی قرآنی باید در جامعه نمود داشته باشد ولی متاسفانه وقتی وضعیت حاضر را با وضعیت مطلوب مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که فاصله زیادی تا حد مطلوب داریم.

قربانی ادامه داد: حمایت ها از موسسات قرآنی باید افزایش یابد و برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید امکانات این بخش بیش از پیش افزایش یابد.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از موسسات قرآنی در دولت تصویب شده است ولی متاسفانه در تخصیص به استان رقم چندانی به دست موسسات نمی رسد.

رئیس هیات مدیره موسسات قرآنی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با اعتبارات دولتی در حد صفر، نمی توانیم انتظاری بیش از وضعیت فعلی از موسسات و خانه های قرآنی داشته باشیم.


نوشته شده در   جمعه 21 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode