ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 31 خرداد 1389     |     کد : 8109

مخترع ووووزلا عذرخواهي کرد

مخترع 37 ساله ووووزلا به خاطر مزاحمت هايي که صداي ناهنجار اين شيپور پلاستيکي ايجاد مي کند عذرخواهي و تاکيد کرد که با فروش اين شپيور پول زيادي به دست آورده است...

 مخترع 37 ساله ووووزلا به خاطر مزاحمت هايي که صداي ناهنجار اين شيپور پلاستيکي ايجاد مي کند عذرخواهي و تاکيد کرد که با فروش اين شپيور پول زيادي به دست آورده است.
به گزارش لاستمپا ، نيل فن شالکيک مخترع 37 ساله ووووزلا با بيان اين مطلب گفت:«متاسفم که دارم کاري مي کنم که به تيم ها اجازه نمي دهد آنطور که مي خواهند موفق شوند».
وي در پاسخ به اينکه گردش مالي حاصل از فروش اين شيپور چقدر بوده است با خنده گفت:«دارم ثروتمند مي شوم».
نيل فن شالکيک در ابتدا به عنوان مخترع ووووزلا معرفي شده بود اما پس از مدتي مشخص شد که در واقع اين ساز از قرن ها قبل وجود داشته و اين شخص تنها آن را به صورت پلاستيکي توليد کرده است.
وي در سال 2001 کار خود را با توليد 500 عدد ووووزلا آغاز کرد. يکسال بعد يک شرکت بسيار مهم از ايده اين شيپور خوشش آمد و 20 هزار نمونه از آن را خريداري کرد.
امروز پس از 9 سال و به خاطر جام جهاني 2010 روس ها و برزيلي ها شروع به خريد اين آلت موسيقي کردند و به دليل فعاليت يک شرکت آلماني به نام «اورباس کهربرگ» از مدتي قبل فروش اين شيپور بد صدا در اروپا نيز رونق يافته است.
پوزش فن شالکيک دليل ويژه اي دارد. گويي پدر کابوس صوتي اين جام جهاني نمي خواهد انتقاداتي را که به اين محصول ناهنجار وارد است، بپذيرد.
وي در اين مورد اظهار داشت:«بايد به روش زندگي ما و نوع جشن گرفتن ما براي فوتبال احترام بگذارند. فوتبال باعث شده کشوري که به 11 زبان مختلف حرف مي رسد يک مفهوم واحد پيدا کند. ما نمي توانيم در استاديوم براي تشويق تيم خود آهنگ بخوانيم چرا هريک از ما به زباني حرفي مي زنيم که براي ساير هموطنانمان قابل درک نيست. اين درحالي است که زبان ووووزلا را همه مي توانند بفهمند».

مهر


نوشته شده در   دوشنبه 31 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode