ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 خرداد 1389     |     کد : 8087

ابداع دستگاهي براي کنترل ميگرن

پزشک ايراني بخش جراحي پلاستيک University Hospital دستگاهي ابداع کرده است که مي تواند دردهاي ميگرني را تا حد قابل توجهي کنترل کرده و گاه منجر به درمان آنها شود...

پزشک ايراني بخش جراحي پلاستيک University Hospital دستگاهي ابداع کرده است که مي تواند دردهاي ميگرني را تا حد قابل توجهي کنترل کرده و گاه منجر به درمان آنها شود.
به گزارش اي بي سي ، براي دکتر بهمن گويورون که در مطالعه در زمينه درمان ميگرن از طريق جراحي و تزريق بوتاکس شهرت دارد، ديدن بيماران متعددي که به اين اختلال دچارند و از دردهاي آن در عذابند امري عادي است.
دو سال پيش گويورون به عنوان رئيس بخش جراحي پلاستيک University Hospital در کليولند ، مطالعه بر روي ابزاري که بتواند درمان سرمايي و گرمايي مداوم را براي بيماران فراهم آورد، آغاز کرد. اين دستگاه ابزاري است که شباهت زيادي به بسته هاي يخ و کيسه آب گرم دارد.
دکتر گويورون مي گويد بخش سرد کننده دستگاه SotheAway براي بيماراني که در مرحله آغاز يک حمله ميگرني قرار دارند ، عملکرد بسيار خوبي از خود نشان داده است.
به گفته وي گاه درمان به واسطه سرما مي تواند با متوقف کردن تاثير اولين محرک دومينو مانند سردردهاي ميگرني ، منجر به درمان دردهاي شديد اين اختلال شود.
به گفته وي هر چه بتواند التهاب را کاهش دهد ، قادر خواهد بود درد را نيز بکاهد. آزمايش اين دستگاه بر روي بيماراني که شدت دردهاي ميگرني منجر به بستري شدن يک هفته اي آنها مي شد، نشان داده است استفاده از آن شايد به طور کامل منجر به درمان ميگرن نشده باشد اما مدت زمان بهبود يافتن درد را از يک هفته به نيم ساعت کاهش داده و بيمار پس از نيم ساعت قادر خواهد بود کارهاي روزمره اش را از سر بگيرد.
اين ابداع کاربردهاي درماني ديگري نيز دارد. به گفته گويورون اين دستگاه براي بهبود التهابات بيماراني که بر روي آنها جراحي زيبايي انجام گرفته و يا تزريقهاي زيبايي داشته اند نيز کاربرد خواهد داشت.
کاربرد اين دستگاه جديد درست مشابه استفاده از بسته هاي يخي يا کيسه هاي آب گرم بوده و بيماران مبتلا به ميگرن به راحتي قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.

مهر


نوشته شده در   يکشنبه 30 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode