ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 آبان 1393     |     کد : 80357

امام جمعه مراغه:نقش امام سجاد در نشر نهضت عاشورا کمتر از قیام امام حسین نیست

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش امام سجاد(ع) و زنیب(س) در نشر نهضت عاشورا کمتر از قیام امام حسین(ع) نیست.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش امام سجاد(ع) و زنیب(س) در نشر نهضت عاشورا کمتر از قیام امام حسین(ع) نیست.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه بعد از عاشورا این دو اهل بیت، آرمان های نهضت عاشورا را در تاریخ به ثبت رساندند، افزود: هم اکنون نیز تمامی شیعیان باید راه آنها را ادامه دهند.

وی با قدردانی از مردم انقلابی و حسینی این شهرستان در راستای برگزاری ایام عزاداری دهه اول محرم، اظهار کرد: حضور مردم در این عزاداری ها نشان از ارادت آنان به آرمان های عاشورا و شیعه است.

امام جمعه مراغه ادامه داد: با توجه به کشتار برخی از شیعیان در کشورهای مختلف از جمله عراق، پاکستان، افغانستان و عربستان سعودی توسط افراطی های به ظاهر اسلامی در جریان عزاداری ها، نشان داد که دفاع از اسلام، امامت و اندیشه های امام حسین(ع) در همه زمان ها جریان دارد.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: این شهیدان با نثار خون خود نشان دادند که شیعیان همیشه از ارادتمندان امام حسین(ع) بوده و آماده دفاع از این آرمان ها هستند.

وی گفت: دولت عربستان سعودی این جنایت ها را محکوم کرده اما این اقدام در راستای حفظ موقعیت خودشان برای جلوگیری از حرکت افراطی ها بوده و دفاع از آرمان های امامت و شیعیان در آن نقشی نداشت.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآوری کرد: عزاداران حسینی در راستای جلوگیری از اقدام های افراطی ها در منطقه باید طبق آموزه های دینی و احادیث امامان، جایگاه تقوا را در زندگی خود شناخته و بر اساس آن حرکت کنند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 16 آبان 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode