ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 آبان 1393     |     کد : 80347

یت الله شبستری: آمریکا به دنبال توافق موقت در مذاکرات است/ ملت ایران اجازه نمی‌دهند از انرژی هسته‌ای تنها یک نام به جا ماند

امام جمعه تبریز از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران خواست خطوط نظام وخواسته‌های رهبری و ملت را مو به مو رعایت کنند، گفت: ملت ایران اجازه نخواهد داد که از انرژی هسته‌ای تنها یک نام به جای مانده حقوق هسته‌ای ایران تشریفاتی و کاریکاتوری بیش نباشد.

امام جمعه تبریز از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران خواست خطوط نظام وخواسته‌های رهبری و ملت را مو به مو رعایت کنند، گفت: ملت ایران اجازه نخواهد داد که از انرژی هسته‌ای تنها یک نام به جای مانده حقوق هسته‌ای ایران تشریفاتی و کاریکاتوری بیش نباشد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به مذاکرات روز یکشنبه ایران با وزیر امور خارجه ایران، آمریکا و اشتون نماینده اروپا اشاره و اظهار کرد: این نشست در چارچوب ادامه مذاکرات 1+5 برنامه‌هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5  در هفته جاری پس از سال‌ها و ماه‌های متمادی معلوم می‌شود به انتهای می‌رسد یا نه.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: اما شواهد و قرائن و از سخنان‌ کارشناسان چنین بر می‌‌‌آید گروه 1+5 در مسئله هسته‌ای ایران به دنبال توافق موقت بوده مدل شبیه سازش خودگران با رژیم صهیونیستی.

آیت الله شبستری  به ادعای اوباما رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران باید پیشنهادات ما را قبول کند، گفت: ایران با افزایش بازرسی‌ها و کاهش غنی سازی به تعهدات خود انجام داده است اما طرف مقابل آمریکا و اروپا به تعهدات خود از جمله برداشت کامل تحریم‌ها و استرداد پول‌های بلوکه شده ایران ( به غیر از چند مورد) عمل نکردند پس باید در مذاکرات آمریکا و اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سخنان ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه اعتمادی به آمریکا نداریم چون سابقه خوبی در عمل به تعهداتش ندارد، گفت:دیپلمات‌های ما هوشیار در سری آخر مذاکرات هوشیار باشند.

رئیس مجمع اهل بیت تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای به خطوط قرمز توجه داشته باشند و فرمایش مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای که فرمودند تیم مذاکره کننده در مذاکرات هسته‌ای نیاز قطعی کشور در بحث ظرفیت غنی‌سازی 190 هزار سو توجه لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده توجه داشته باشند طوری نباشد که پیشرفت هسته‌ای و  حقوق مردم در جران آن تشریفاتی و کاریکاتوری بیش نباشد، قطعا ملت ایران اجازه چنین امری را نخواهند داد پیش بیاید و از انرژی هسته‌ای ایران اسمی بماند.

آیت الله شبستری تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران خواسته‌های رهبر انقلاب و ملت را مو به مو در مذاکرات رعایت و عمل کنند.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای با گروه 1+5 از تمام حقوق مردم در جریان هسته‌ای و تلاش‌های نخبگان و دانشمندان دفاع کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا نه تنها به دنبال اجرای تعهداتش نیست بلکه درصدد است منطقه را به اضمحلال بکشاند، گفت: آمریکا با ایجاد و پرورش تروریست ( داعش که دست پرورده آمریکا و نقض حقوق بشر) می‌خواهد بیداری اسلامی را در منطقه خاموش و از بین ببرد.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: داعش با پول آمریکا در ترکیه پرورش و در عراق و سوریه با حمایت استکبار در مقابل چشم همگان چشم به جنایت می‌زند.

آیت الله شبستری به پیروزی جمهوری‌خواهها در انتخابات پارلمانی آمریکا اشاره کرد و گفت: نتایج انتخابات پارلمانی آمریکا تفاوتی در سیاست‌های این کشور ایجاد نمی‌کند چون دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها هر دو سر و ته یک کرباسند.

وی اظهار کرد: امام، رهبر انقلاب و اکثریت ملت ایران  بیدار و هوشیار بوده و آمریکا را شناخته و به استکبارگری آن این کشور ایمان دارند و شعار ماندگار ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا که هیهات مناالذله بود ملت ایران هیچ وقت فراموش نمی‌کنند.

آیت الله شبستری گفت: بعد از هر نماز و اجتماعی  ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را ترک نمی‌کنند.

امام جمعه تبریز در خطبه اول با بیان اینکه عاشورا یک مکتب ماندگار است، گفت: ملت ایران و شیعیان در روز تاسوعا و عاشورا نشان دادند بعد از 1375 سال از واقعه عاشورا محبت و حرارت حسینی در قلب‌ها باقی و هر روز بیشتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سالگرد واقعه 13 آبان و ایام محرم  امسال تقارن پیدا کرد و امروز ملت هوشیار و زمان شناس ایران اسلامی با شعار «هیهات من الذله» حسینی، در برابر زورگویی و زیاده خواهی آمریکا و مستکبران غربی ایستاده است.


نوشته شده در   جمعه 16 آبان 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode