ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 آبان 1393     |     کد : 80084

امام جمعه آذرشهر: پیام عاشورا درس و مشی هیهات من الذله است

امام جمعه آذرشهر گفت : پیام عاشورا درس و مشی هیهات من الذله و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

امام جمعه آذرشهر گفت : پیام عاشورا درس و مشی هیهات من الذله و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.


حجت الاسلام محمود نور پور در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا با شهادت خود و فرزندانش بشریت را به سوی دین و احکام الهی و سنت نبی مکرم اسلام هدایت و حقانیت حرکت و قیام صحرای کربلا را ثابت کرد.

وی با اشاره به هفته اول ماه محرم که هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است ،اظهار کرد: سید الشهدا (ع) با خون طیب و طاهر خود دین جد بزرگوارش حضرت پیامبر خاتم را احیاء و اصلاح و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تفسیر ابدی کرد.

خطیب نماز جمعه آذرشهر اقامه نماز و برپا داشتن این ستون دین را از اهداف مهم امام حسین (ع) و فلسفه قیام صحرای خونبار نینوا دانست یاد آوری کرد: آن حضرت در روز عاشورا نیز زیر حملات دشمن نماز را اقامه و به درگاه خدای متعال حمد و ثنا گفت.

نورپور در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته آذرشهر 13 آبان و رخدادهای این روز را یاد آوری کرد و افزود: سیزده آبان امسال مصادف با عاشورای حسینی است و تبعید امام خمینی ، تسخیر لانه جاسوی ، و روز دانش آموز و مبارزه ملی با استکبار جهانی می باشد همه این ها از حوادث تاریخی انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه آذرشهر تصریح کرد: در این روز بزرگ عزاداران حسینی و هیات و دستجات بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا برنامه تجمع روز 13 آبان را نیز برگزار کرده و بار دیگر انزجار و تنفر خودشان را از توطئه های استکبار جهانی و کشورهای هم پیمان او اعلام و ابراز می کنند.

طرح گفت و گوهای هسته ای کشورمان با کشورها ( 1+5 ) از دیگر موضوعات خطبه دوم نماز جمعه آذرشهر بود که ناطق به عملکرد نا صادق سران کاخ سفید اشاره کرد و گفت: مسوولان نظام جمهوری اسلامی در جریان گفت و گو ها با کمال قدرت و اقتدار حسن نیت خود را با حفظ حق و حقوق مسلم ملت مسلمان ایران اسلامی نشان داده ولی متاسفانه طرف مقابل هر بار بهانه های جدیدی را مطرح می کند.

امام جمعه آذرشهر تاکید کرد: ملت مسلمان کشورمان و مسوولان نظام با تبعیت از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب با رعایت حقوق همه ملت ها برای حفظ و پاسداری از ارزشهای و دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه زورگویی های استکبار جهانی و دشمنان ایستادگی خواهد کرد.


نوشته شده در   جمعه 9 آبان 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode