ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1387     |     کد : 797

امام جمعه تبريز: شرايط كنوني كشور براي حذف يارانه‌ها مناسب نيست

ايت الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر، بخشي از گراني‌هاي اخير را متاثر از بازارهاي جهاني دانست و افزود: عده‌اي فرصت‌طلب و سودجو با جمع‌آوري كالا و احتكار مواد غذايي موجب افزايش قيمت‌ها و كمبود مواد غذايي مردم مي‌شوند.
وي حجم نقدينگي سال هاي اخير را ازجمله عوامل ديگر افزايش قيمت‌ها و تورم در جامعه اعلام كرد و اظهار داشت: اين امر باعث شده مردم بيشتر به سمت خريد كالا غيرضروري هدايت شده و موجب ايجاد مشكلاتي در جامعه شود.
شبستري از دولت خواست تا با هدايت و راهنمايي مناسب و دقيق، سرمايه‌هاي مردم را در راستاي اشتغال و توليد بكار گيرد.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه دولت براي كنترل بازار و تورم مهار بايد بصورت قاطع و به موقع وارد عمل شود، اظهار داشت:نبايد طوري شود كه دولت در برابر كار انجام شده قرار بگيرد در حالي كه با دخالت و كنترل به موقع مي‌توان جلوي برخي نابساماني ها در عرصه اقتصادي بازار را گرفت.
خطيب جمعه تبريز نظارت،كنترل و مجازات محتكران، دلالان و گرانفروشان بي خبر از خدا را از خواسته‌هاي مردم در رابطه با گراني هاي اخير از دولت و مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد و گفت: دولت بايد در مقابل دلالان و عده‌اي سودجو با قاطعيت تمام عمل كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه شرايط كنوني كشور و تورم جهاني براي حذف يارانه‌ها مناسب نيست، تصريح كرد: خدمات دولتي نبايد افزايش يابد، هر چند بر اساس علم و منطق حذف يارانه‌ها در دراز مدت به نفع كشور است اما اين طرح بايد به فرصت ديگري موكول شود.
شبستري در عين حال با تقدير از زحمات مسئولان كشور در زمينه‌هاي آباداني و عمران گفت: هر چند بخش عمده گراني و تورم كاذب به صورت رواني است، اما بروز برخي مشكلات در اين حوزه نيز بي‌تأثير نيست.
وي همچنين تورم كاذب ايجاد شده در برخي كالاها را زائيده الگوي مصرف اشتباه رايج در جامعه دانست و از اين مسئله به عنوان مشكل اساسي ياد كرد.
شبستري تأكيد كرد: در جامعه ما مردم متأسفانه با باور كردن شايعات، اقدام به خريد انبوه كه نوعي جمع‌آوري كالاها از بازار و يكي از عوامل اصلي گراني كالا در بازار است، مي‌كنند كه بايد براي ايجاد فرهنگ صحيح در خصوص الگوي مصرف تلاش كرد و نقش رسانه‌ها نيز در اين مورد غيرقابل انكار است.
امام جمعه تبريز افزود:راهكارهاي مبارزه با بحث گراني كه اين روزها به يكي از معضلات جامعه تبديل شده بايد از سوي مسئولان پيگيري شود و دولت موظف است كالاهاي مورد نياز مردم را به موقع وارد بازار كند و بر عرضه و تقاضا نيز نظارت داشته باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخير عراق گفت: ملت مسلمان اين كشور به توافقنامه ننگيني كه از سوي آمريكا ارائه شده تن نمي‌دهند.
وي اظهارداشت: توافقنامه اخير ارائه شده ازسوي آمريكا به ‌مسئولان عراقي بسيار خطرناك ‌است زيرا استقلال اين كشور را به‌‌طور كلي از بين برده و دخالت در همه عراق و نوعي استعمار آشكار است.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به سالروز شهادت چهار تن از اعضاي هيئت‌هاي موتلفه اسلامي گفت: شهيدان بخارايي، صفارهرندي، نيك نژاد و اماني در حركت‌هاي مردمي براي پيروزي انقلاب اسلامي نقش مهمي ايفا كردند.
وي تصريح كرد: اين گروه در سكوت مرگبار آن دوران به حركت‌هاي مردم براي پيروزي انقلاب اسلامي جان تازه بخشيدند.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در پايان با اشاره به 25 خرداد روز جهاني اهداي خون خواستار اهداي خون توسط مردم براي سلامتي خود و براي طرف كردن نياز نيازمندان در اين امر شد.


نوشته شده در   شنبه 25 خرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode