ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 خرداد 1389     |     کد : 7967

ثبت 2 تپه مربوط به دوران «كالكولتيك» در فهرست آثار ملي كشور

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: دو تپه تاريخي مربوط به دوران «كالكولتيك» در شهرستان عجبشير به ثبت در فهرست آثار ملي رسيد...

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: دو تپه تاريخي مربوط به دوران «كالكولتيك» در شهرستان عجبشير به ثبت در فهرست آثار ملي رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي اظهار داشت: تپه تاريخي «عريان» و تپه تاريخي «بوغاناخلو» در جلسه شوراي ثبت آثار تاريخي، به مجموعه آثار ثبتي كشور اضافه شدند.
وي اضافه كرد: تپه تاريخي «عريان» كه در دهستان «كوهستان» از توابع بخش «قلعه‌چاي» شهرستان عجبشير واقع است و قدمتي معادل دوران «كالكولتيك» تا دوران تاريخي دارد، با شماره 28050 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
محمدي ادامه داد: همچنين تپه «بوغاناخلو» كه با شماره 28052 در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده است، متعلق به دوران «كالكولتيك» و تاريخي است و در شمال شهر «هرگلان» از توابع بخش «قلعه‌چاي» شهرستان عجبشير واقع شده است.
وي خاطرنشان كرد: شهرستان عجبشير با وسعت 738 كيلومتر مربع با يك شهر عجبشير، دو بخش قلعه‌چاي و مركزي همچنين چهار دهستان در 90 كيلومتري تبريز و 80 كيلومتري كرانه جنوب شرقي درياچه اروميه واقع شده كه از شرق به مراغه، از شمال ‌شرق به اسكو، از جنوب به بناب، از شمال به آذرشهر و از غرب به درياچه اروميه محدود مي‌شود.
محمدي گفت: اين شهرستان با جاذبه‌هاي طبيعي بكر و بي بديلي چون سواحل بندر رحمانلو، حيات وحش منحصر به فرد جزيره كبودان، دره كبوتران و سواحل قبادلو همچنين جاذبه‌هاي تاريخي ارزشمندي نظير مسجد جامع عجبشير و «قيز قلعه‌سي» از قطب‌هاي گردشگري استان به شمار مي‌آيد.


نوشته شده در   يکشنبه 23 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode