ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 مهر 1393     |     کد : 79315

درخشش فیلم کوتاه کوزمک در جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت:

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: فیلم کوتاه "کوزمک" به کارگردانی مشترک «علیرضا سلمانپور» و « یونس طراحی» بهترین کارگردانی فیلم کوتاه هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو در کشور آمریکا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: فیلم کوتاه کوزمک به کارگردانی علیرضا سلمانپور که با حمایت حوزه هنری استان تولید شده است، در بخش فیلم‌های کوتاه هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفورنیا در کشور آمریکا مورد استقبال قرار گرفت و توانست بهترین کارگردانی فیلم کوتاه این جشنواره را از آن خود کند.

کارگردان این فیلم کوتاه نیز اظهار داشت: این فیلم که روایت برشی از زندگی مالک و ناخدای یکی از کشتی های به نمک نشسته دریاچه ارومیه را به تصویر می کشد، با همکاری حوزه هنری آذربایجان شرقی و بانک کشاورزی استان و اداره بنادر و کشتیرانی دریاچه ارومیه و شهرک صنعتی غرب تبریز تولید شده است.

علیرضا سلمانپور ادامه داد: فیلم کوزمک یک فیلم رئال است و دارای محتوای اجتماعی بوده که در آن سعی شده بعضی از معضلات اجتماعی مطرح گردد.

وی در ادامه گفت: داستان فیلم از آنجا شروع می شود که علی کاپیتان (جانباز یکی از عملیات‌های رود اروند) با پسری 14 ساله در داخل یکی از لاشه های کشتی های غرق در نمک دریاچه ارومیه روبرو می شود.

سلمانپور اضافه نمود: احد پاسبانطوس، آرمان اسدالهی، نسرین مرادی و عباس زارع در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

کارگردان این فیلم کوتاه تصریح کرد: کوزمک قبل از این در جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوان تربت حیدریه عنوان بهترین کارگردانی و در جشن خانه سینما کاندیدای بهترین تصویر برداری را از آن خود کرده است.

گفتنی است، هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان ایرانی و غیر ایرانی با موضوع ایران در روزهای پنج و شش مهرماه جاری (27 و 28 سپتامبر 2014) در شهر سان فرانسیسکو در آمریکا برگزار ‌شد.

لازم به ذکر است فیلم کوتاه کوزمک در جشنواره فیلم کوتاه تهران که از 22 الی 27 مهر ماه برگزار می شود در پردیس سینمایی ملت اکران خواهد شد و هم در بخش ملی و بین المللی رقابت خواهد کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 20 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode