ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 خرداد 1389     |     کد : 7888

الارهاب و العنف

کتاب‌«‌الارهاب و العنف فی ضوء القرآن و السنه و التاریخ و الفقه المقارن » به قلم آیت الله حیدری از سوی انتشارات دارالولاء لبنان منتشر شد...

کتاب‌«‌الارهاب و العنف فی ضوء القرآن و السنه و التاریخ و الفقه المقارن » به قلم آیت الله حیدری از سوی انتشارات دارالولاء لبنان منتشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب«الارهاب و العنف فی ضوء القرآن و السنه و التاریخ و الفقه المقارن»، که به بررسی تروریسم و خشونت گرایی از دیدگاه قرآن، سنت، تاریخ و فقه مقارن می پردازد، به قلم آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و همت انتشارات دارالولاء لبنان منتشر شد.
بر اساس این گزارش، آیت الله حیدری، هدف از تألیف این کتاب را دفاع از حریم اسلام در برابر شبهات وارد شده، شناساندن فقه سیاسی اسلام به بشریت عنوان کرد.
کتاب «الارهاب و العنف فی ضوء القرآن و السنه و التاریخ و الفقه المقارن» در طی چهار سال در سه جلد به قلم تحریر در آمده است، که در جلد نخست مباحث مقدماتی همانند ارهاب و عنف از دیدگاه اسلام و روان‌شناسی، اخلاق، سیاست، حقوق در دنیای غرب و شیوه نگرش دانشمندان غربی مورد نقد و بررسی قرار گرفته شده است.
در جلد اول این کتاب ثابت شده است که نظریه تساهل و تسامح دانشمندان غربی نه تنها مشکل خشونت‌گرایی در غرب را از بین نبرد؛ بلکه زمینه ساز تروریسم و خشونت گرایی مضاعف شد.
جلد دوم کتاب‌«‌الارهاب و العنف فی ضوء القرآن و السنه و التاریخ و الفقه المقارن» به بیان موضوع تروریست و خشونت گرایی از دیدگاه قرآن پرداخته شده که آیا اصل نخست از دیدگاه اسلام تروریسیم و خشونت گرایی را به عنوان روش های قهر آمیز و خشن پذیرفته یا نفی کرده است؟ و ثابت شده که اسلام، دین رحمت است و جامعه بشریت را به صلح و آرامش و به مبانی اخلاقی، عدل و مدارا دعوت می کند؛ اصل نخست، نفی ارهاب و عنف به عنوان روش های قهر آمیز و خشن است.
در جلد سوم، بحث فقهی مسأله تروریستی و خشونت‌گرایی بحث شده که در پایان این بخش به بیان مسأله امامت و رهبری از منظر اهل بیت(ع) و سنت مورد بررسی قرار گرفته شده است.
گفتنی است، ‌این کتاب با مقدمه‌ای از حضرت آیت الله جعفر سبحانی، در انتشارات دارالولاء لبنان به چاپ رسیده و از سوی آیت الله حیدری تقدیم سید حسن نصرالله شد.


نوشته شده در   يکشنبه 16 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode