ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 خرداد 1389     |     کد : 7877

تقوا شكوفاگر فطرت

علم پزشكي آثار غذاهاي مختلف بر بدن را ارزيابي و سپس با توجه به اصالت تن در طبّ ظاهري، به كارها و غذاهاي مفيد براي بدن توصيه و از اعمال و خوراكي مضرّ نهي مي‏كند.

علم پزشكي آثار غذاهاي مختلف بر بدن را ارزيابي و سپس با توجه به اصالت تن در طبّ ظاهري، به كارها و غذاهاي مفيد براي بدن توصيه و از اعمال و خوراكي مضرّ نهي مي‏كند.
در طبّ باطني نيز با توجه به اصالت روح ملكوتي گفته مي‏شود كه رعايت تقواي الهي براي اين اصل اوّلي سودمند و سبب شكوفايي آن است و اين اصل اصيل، انسان را در فرق‏گذاري بين حق و باطل توانا مي‏كند: ﴿اِن تَتَّقوا اللّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا﴾.(1) همان‏گونه كه در بُعد منفي گفته مي‏شود «ظلم و ستم، جفا به روح الهي است»، در بُعد مثبت نيز تقوا سبب بصيرت است.
در آيه ﴿واتَّقوا اللّهَ ويُعَلِّمُكُمُ اللّهُ﴾(2) نيز گرچه «يعلّمكم» جواب «إتّقوا» نيست، وگرنه مجزوم مي‏شد؛ امّا سياق نشان مي‏دهد كه تقوا با تعليم الهي رابطه دارد، بنابراين تعليم الهي و بصيرت ديني، هر دو نتيجه تقوا و نمودي از شكوفايي فطرت انساني در پرتو تعليم ديني است.

1.سوره انفال، آيه 29.
2.سوره بقره، آيه 282.
تفسير انسان به انسان، ص186


نوشته شده در   يکشنبه 16 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode