ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 مهر 1393     |     کد : 78641

خانواده‌ها با سخت‌گیری نکردن در مورد مهریه و جهیزیه، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

امام جمعه کلیبر در خطبه های نماز جمعه این هفته کلیبر گفت:خانواده‌ها با سخت‌گیری نکردن در مورد مهریه و جهیزیه، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

امام جمعه کلیبر در خطبه های نماز جمعه این هفته کلیبر گفت:خانواده‌ها با سخت‌گیری نکردن در مورد مهریه و جهیزیه، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی،امام جمعه کلیبر در خطبه های نماز جمعه این هفته کلیبر گفت:خانواده‌ها با سخت‌گیری نکردن در مورد مهریه و جهیزیه، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفنه کلیبر با اشاره به اینکه سالروز ازدواج فرخنده آقا امیرالمومنین(ع) با صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) که روز ازدواج جوانان نامگذاری شده است، اظهار کردند: حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باید در همه زمینه اسوه و الگو برای تمام جوانان باشند.
ایشان با تأکید بر ازدواج آسان و مهریه مناسب جوانان، خاطرنشان کردند: جهیزیه ساده و مهریه کم از جمله عوامل ازدواج بوده و تأکید اسلام بر موضوع ازدواج و سفارش برای عمل به آن در آیات مختلف قرآن کریم همواره اهمیت عمل به سنت پیامبر(ص) را نشان می‌دهد. با سبک کردن جهیزیه و منطقی کردن مهریه، ازدواج آسان ممکن می‌شود. دوری از تجملات و تشریفات از عوامل دیگر افزایش امکان ازدواج آسان بین جوانان است که استحکام پیوندهای ازدواج را نیز افزایش می‌دهد.
امام جمعه کلیبردر مورد سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس افزودند: مدارک و قرائن نشان‌دهنده این موضوع است که داعش را صهیونیست‌ها، آمریکا و انگلیس پرورش داده و به کشورهای اسلامی فرستاده‌اند تا چهره اسلام را در دنیا مخدوش کنند. انگلیس خود حامی اصلی و به وجود آورنده گروه‌های تروریست در دنیا است و گروه‌های تروریست القاعده، تکفیری،سلفی،داعش و طالبان، محصول انگلستان است.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نماد اقتدار ایران اسلامی در دفاع از دستاوردها، آرمان‌ها و اهداف اسلامی است، چنین توضیح دادند: امروز با وجود دستاوردهای عظیم ایران اسلامی در داخل و خارج باید هوشیار بود و با تمام توان در راه حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کرد و این تلاش امروزجهاد فرهنگی است.
ایشان در پایان به سفر رئیس جمهور به آمریکا و سخنرانی وی در مجامع سازمان ملل اشاره کردند و افزودند: مذاکرات باید با تکریم باشد؛ نه مناظره و تحریم،و همچنین دشمنان ایران حق ندارند به ما بگویند چه می خواهیم و چه نمی خواهیم ما خودمان با پیروی از منویات مقتدای خود سره را از ناسره تشخیص می دهیم.


نوشته شده در   شنبه 5 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode