ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1389     |     کد : 7782

آیات اخلاقی

کتاب«آیات اخلاقی، برگزیده ای از کتاب اخلاق در قرآن» زیر نظر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از سوی انتشارات امام علی ابن ابیطالب(ع) منتشر شد...

 کتاب«آیات اخلاقی، برگزیده ای از کتاب اخلاق در قرآن» زیر نظر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از سوی انتشارات امام علی ابن ابیطالب(ع) منتشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «آیات اخلاقی، برگزیده ای از کتاب اخلاق در قرآن »، زیر نظر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از سوی انتشارات امام علی ابن ابیطالب(ع) منتشر شد.
بر اساس این گزارش، این کتاب دربرگیرنده تعدادی از آیات اخلاقی قرآن در موضوعات گوناگون و برگرفته از کتاب شریف «اخلاق در قرآن » است که از سوی حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی به رشته تحریر درآمده است.
کتاب آیات اخلاقی در دو بخش کلیات و جزئیات مسائل اخلاقی در بردارنده مطالبی همچون، اهمیت بحث های اخلاقی، نقش اخلاق در زندگی، پشتوانه های اخلاقی، بی نیازی خداوند از جهاد اخلاقی ما، پاک بودن محیط و تأثیر معاشران و دوستان است.
همچنین تأثیر تربیت خانوادگی، تأثیر علم و آگاهی در تربیت، تأثیر فرهنگ و جامعه، رابطه عمل و اخلاق، رابطه اخلاق و غذای حلال و گام های علمی به سوی تهذیب اخلاقی همچون توبه، خلوص نیت، خودشناسی و خدا شناسی و یاد خدا و پرورش روح از دیگر مطالب این کتاب است.
تکبر و استکبار، تواضع و فروتنی، حرص و کم طاقتی، حب دنیا، حسد، غرور و خودبینی، آرزوهای دراز، خشیت، توکل، شهوت پرستی، عفت و غیرت، غفلت، بخل، جود و سخاوت، عجله و شتاب، صبر، جاه طلبی، لجاجت و بهانه جویی و سپاسگزاری بخشی از جزئیات مسائل اخلاقی است که در بخش دوم کتاب به آن ها پرداخته شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است:«قرآن کتاب هدایت و راهنمای بشر به سوی قله های کمال است و آورنده آن هدف از رسالت خویش را تکمیل مکارم اخلاق بیان کرده است.
اگر چه پرداختن به مکارم اخلاق وظیفه همه انسان ها می باشد اما شایسته است طلاب و فضلای حوزه های علمیه که قرار است مبلغان دین مبین اسلام و ادامه دهندگان روش نبی مکرم اسلام باشند، ابتدا خود قرآن کریم و خصوصا آیات اخلاقی آن را در درون جان خویش حک نمایند، سپس به رسالت تبلیغ و ترویج کتاب خدا بپردازند».
یادآوری می شود، کتاب«آیات اخلاقی » زیر نظر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از سوی سید حسین هاشمیان و علی اصغر همتیان گردآوری و تنظیم شده و در دویست صفحه، شمارگان 20000 نسخه و بهای 1500 تومان در انتشارات امام علی بن ابیطالب(ع) منتشر شده است


نوشته شده در   شنبه 8 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode