ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1389     |     کد : 7778

ويروس رايانه‌اي در بدن يك دانشمند‌!

يک دانشمند انگليسي براي اينکه نشان دهد "ابر انسانهاي آينده" افراد داراي ويروسهاي رايانه اي هستند خود را به يک تراشه RFID ويروسي آلوده کرد...

يک دانشمند انگليسي براي اينکه نشان دهد "ابر انسانهاي آينده" افراد داراي ويروسهاي رايانه اي هستند خود را به يک تراشه RFID ويروسي آلوده کرد.
به گزارش مهر، بدن انسان در آينده مي تواند به ابزاري براي آلوده کردن سيستمهاي رايانه تبديل شود.
اکنون يک دانشمند انگليسي به نام "مارک گاسون" به اولين انساني که آلوده به يک ويروس رايانه اي است تبديل شده است. اين دانشمند که مسئول بررسي حملات سايبري در دانشگاه ردينگ است يک تراشه RFID آلوده به يک ويروس رايانه اي را به دست خود پيوند زد.
تراشه هاي RFID (شناسايي با بسامدهاي راديويي) سيگنالي را منتشر مي کنند که به انسان اجازه مي دهد به بخشي از اطلاعات شخصي خود وارد شود و با تلفن همراه خود تعامل کند. تراشه هاي RFID مسئله جديدي نيستند و پيش از اين نيز خود اين دانشمند يک نمونه از اين تراشه را براي بازکردن درهاي الکترونيکي خانه به خود پيوند زده بود.
گاسون و همکارانش نشان دادند که يک ويروس تک کاره تا چه حد مي تواند خطرناک باشد.
اين محققان اين ويروس را در تراشه RFID گذاشتند و آن را به مچ گاسون پيوند زدند. سپس اين دانشمند به لابراتوار خود رفت و زماني که رايانه هاي لابراتوار کد ويروس را خواندند، ويروس وارد پايگاه داده هاي رايانه ها شد و شروع به تکثير کرد و حتي توانست روي کارتهاي مغناطيسي که براي باز کردن در لابراتوار استفاده مي شود وارد شود.
به گفته اين محققان، اين ويروسها مي توانند به روش بي سيم از دستگاههاي پيوند زده شده به انسان به رايانه هايي که با آنها تعامل مي کنند منتقل شوند.
اين ويروس هيچ مشکلي براي سلامت فيزيکي مارک گاسون ايجاد نمي کند اما به نظر مي رسد که بتواند براي کساني که از دستگاههايي مثل "پيس ميکر" استفاده مي کنند مشکلاتي ايجاد کند.
اين دانشمند توضيح داد: "اولين انسان آلوده به ويروس رايانه اي بودن واقعا هيجان انگيز است."


نوشته شده در   شنبه 8 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode