ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 شهريور 1393     |     کد : 77774

بزرگترین همایش قرآنی کشور در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری بزرگترین همایش قرآنی کشور در تبریز خبر داد و گفت: در این همایش بزرگ قرآنی 10 هزار نفری از پیشکسوتان، مربیان قرآنی و همچنین خانواده های شهدای قاری و حافظان قرآنی تجلیل می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری بزرگترین همایش قرآنی کشور در تبریز خبر داد و گفت: در این همایش بزرگ قرآنی 10 هزار نفری از پیشکسوتان، مربیان قرآنی و همچنین خانواده های شهدای قاری و حافظان قرآنی تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عظیمی بعداز ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید دستورات قرآن کریم را در زندگی به کار گرفت تا مسیر رو به کمال درست طی شود، افزود: باید بر مباحث محتوایی و اجرایی این همایش تاکید شود و از ظرفیت ها و امکانات قرآنی و نیز اساتید بزرگ قرآنی کشورمان در این زمینه استفاده کنیم.

وی در این خصوص با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "کتاب انقلاب ما قرآن است"، گفت: استفاده از سبک زندگی اسلامی با استفاده از قرآن کریم می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن از مهجوریت درآمده است هرچند هم اکنون نیز با حد ایده آل در عمل و استفاده از قران در روند زندگی فاصله داریم اما باید در این میان توجه داشته باشیم حل تمامی مشکلات جامعه اسلامی و مسلمنان در سایه عمل به قرآن خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ 10 هزار نفری قرآنی با نام "یاوران ولایت" گفت: این همایش بزرگ قرآنی در روز 22 شهریور به منظور تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و همچنین خانواده های شهدای قاری و حافظان قرآن و بزرگداشت مربیانی که در طرح های تابستانی و دارالقرآن های این سازمان تلاش کرده اند، برگزار می شود.

حجت الاسلام عظیمی ادامه داد: حاملان قرآن از مدافعان دفاع مقدس هستند و برگزاری این همایش فرصت بزرگی است که همه جامعه قرآنی آذربایجان شرقی دور هم جمع شوند.

فعالیت 1401 کلاس قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: تبلیغات اسلامی در بحث آموزش قرآن به شکل جدی وارد عمل شده و در مجموع هزار و 401 کلاس با 24 هزار و 783 نفر در موضوع های قرآنی اعم از صحیح خوانی، تفسیر، طرح 1448 و پیش دبستانی قرآنی مفاهیم برای آموزش قرآن آموزان دایر بوده است.

وی ادامه داد: در این خصوص 912 کلاس با 16 هزار و 516 نفر در کلاس های صحیح خوانی، طرح 1448 با 160 کلاس و سه هزار و 215 نفر، حفظ یک جز با 153 کلاس و دو هزار و 201 نفر، پیش دبستانی قرآنی با 59 کلاس و 860 نفر و تفسیر با 116 کلاس و هزار و 985 نفر فعالیت کرده اند.

حجت الاسلام عظیمی همچنین با اشاره به فعالیت 395 تشکل قرآنی تحت نظر این سازمان گفت: 117 خانه شهری، 193 خانه روستایی و 85 موسسه قرآنی تحت نظر این سازمان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: اما آنچه امسال توجه ویژه ای به آن داشته ایم توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات در همه جای استان و به خصوص مناطق محروم است تا تمامی افراد علاقمند به آموزش قرآن در نقاط دورافتاده نیز بتوانند از امکانات این سازمان استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با اشاره به مدارس صدرای این مجموعه گفت: در کل کشور 110 مدرسه صدرا فعالیت می کنند که در استان ما نیز این تعداد به شش مورد رسیده است که 850 نفر در این مدارس تحصیل می کنند.

وی افزود: این مدارس به منظور آشنایی دانش آموزان و تحصیل آن ها در رشته های علوم و معارف ایجاد شده است.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به ضرورت متمرکز شدن فعالیت سازمان ها در جهت فعالیت های قرآنی گفت: هر مجموعه ای که در این زمینه قرآنی فعالیت بکند به طور یقین با استقبال ما مواجه می شود و این موازی کاری برای آموزش قرآن هیچ اشکالی ندارد، هرچند به میزانی که بتوانیم متمرکز عمل کنیم، موفق تر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد ارتباطی مناسب این سازمان و حوزه های علمیه خواهران گفت: در برخی اوقات شاهد هستیم که در میان بانوان مراسم هایی برگزار شده و افرادی ناآگاه به ایراد سخنرانی و آموزش های غیر اسلامی می پردازند که به شکل جدی در پی جلوگیری از فعالیت این افراد هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: به همین دلیل در پی همکاری های گسترده مابین حوزه های علمیه بانوان و این سازمان هستیم تا افرادی که در این حوزه ها تحصیل کرده اند، به عنوان مربی و سخنران به این مجالس فرستاده شوند.

توجه ویژه به آموزش قرآن در شهرستان های استان

حجت الاسلام حمید حسن جهان نیز در این گفتگو با اشاره به برگزاری شایسته این همایش گفت: این همایش با همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و باهمکاری موسسات و خانه های قران شهری و روستائی برگزار می شود و مسئولان و مدیران مختلف ادارات شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری این همایش توجیح شده اند و تلاش می شود این همایش بزرگ، شایسته و درخور شان قرآن کریم برگزار شود.

رئیس دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی ادامه داد: کلاس های قرانی که در فصل تابستان برگزار شد، بی سابقه بوده و کارنامه عملکرد این کلاس ها از تمامی جهات شاخص بوده است و شرکت 24 هزار دانش آموز و آموزش آن ها کار آسانی نبود که این سازمان موفق به این کار شد.

وی با توجه به فعالیت بالای این کلاس ها در مناطق روستایی و عشایر نشین گفت: در تبریز دستگاه های مختلفی در این خصوص فعالیت می کنند اما در مناطق روستایی و محروم شهر با کمبودهایی در زمینه آموزشی روبرو هستیم که باید در پی رفع این نواقص باشیم که خوشبختانه در فصل تابستان توانستیم گام های اصولی در این زمینه برداریم.

حجت الاسلام حسن جهان ادامه داد: با اجرای این همایش می توانیم در جهت اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی تلاش کنیم زیرا برگزاری این برنامه خود می تواند زمینه ساز انگیزه بالا در بین جوانان و نوجوانان برای آموزش قرآن شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش بزرگترین برنامه قرآنی در کشور است، گفت: این همایش بزرگترین و عظیم ترین برنامه قرآنی است که در کشور اجرا شده و ظرفیت همایش قرآنی برای 10 هزار نفر خود گواه بالا برای باارزش بودن این همایش است.


نوشته شده در   سه شنبه 18 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode