ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 شهريور 1393     |     کد : 77756

سقوط پرايد به دره يك كشته و يك مصدوم برجاي گذاشت

بر اثر واژگوني يك دستگاه پرايد به دره در كيلومتر 15جاده كليبر - مغان، يك نفر در دم جان باخت و يك نفر ديگر راهي بيمارستان شدند.

بر اثر واژگوني يك دستگاه پرايد به دره در كيلومتر 15جاده كليبر - مغان، يك نفر در دم جان باخت و يك نفر ديگر راهي بيمارستان شدند.

 

مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه آذربايجان‌شرقي گفت: با گزارش وقوع اين حادثه به اپراتور 115 استان، پايگاه كليبر به محل اعزام شد.

 

حبيب حسينقلي‌زاده گفت: تكنسين هاي پايگاه كليبر به محض رسيدن به محل وقوع حادثه، با تائيد مرگ يك نفر، عمليات احيايي را بر روي مصدوم كه وضعيت وخيم داشت، آغاز كردند و پايگاه اورژانس هوايي نيز بمنظور انتقال سريع مصدوم به محل اعزام شد.

 

وی ادامه داد: بلافاصله پایگاه 211 تبریز نیز به منظور تحویل مصدوم به منطقه "ساری زمی" محل فرود بالگرد اعزام شد و مصدوم ساعت 12:40 به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل شد.

 

به گزارش ایسنا اورژانس هوایی تبریز همزمان با 13 استان بحران خیز کشور "تهران، اهواز، کرمان ، کرمانشاه، قم، زاهدان، مازندران، بوشهر، شاهرود، شیراز، اصفهان، قزوین و مشهد" _ 18 مرداد _ افتتاح شد و این ماموریت سومین ماموریت اورژانس هوایی شمالغرب کشور است، این اورژانس در نخستین ماموریت خود نیز _ 7 شهریور _ یک زن باردار را که مشکل زایمان داشت از آذرشهر به بیمارستان طالقانی تبریز منتقل کرده بود.

 

از آنجا که انتقال زمينی بيماران دارای برخی از محدودیت ها مثل زمان، محدوديت ظرفيت کابين آمبولانس‌ها، تغييرات مکرر سرعت و به ویژه ترافیک است، انتقال هوايی بيماران روش مناسبی در انتقال به موقع مصدومان به مراکز درمانی است.

براساس این گزارش، اجرای طرح امداد اورژانس هوایی، نقش مهمی در بهبود میزان بقای بیماران و کاهش آمار کشته شدگان تصادفات و سوانح به عنوان دومین عامل مرگ و میر در کشور خواهد داشت و ۱۵۰ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی و مناطق صعب العبور را پوشش امدادی خواهد داد.

 

قدرت انجام عملیات و ماموریتهای اورژانس هوائی از یکساعت بعد از طلوع تا یکساعت قبل از غروب آفتاب است.


نوشته شده در   سه شنبه 18 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode